Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
  Welcome to: Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych [Guest] STRONA GŁÓWNAO NASKONTAKTKODLK W ŚWIETLE MEDIÓW
Sierpień 03 2015 10:32:19  
Reklama
Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
CSMK
Portal Kolejowych Pasażerów
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
 DO SZKLARSKIEJ PORĘBY POCIĄGIEM NIE TAK SZYBKOSubmit News Submit Article Visit our Forum 


Szklarska Poreba Górna. Czeski motoraczek do Harrachova

Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej w odpowiedzi na nasze pismo z dnia 8 stycznia 2013 informuje, że zadanie pn. „Modernizacja regionalnej linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna” realizowane jest przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego. Przewidywany czas realizacji zadania to lata 2010 – 2014.

Zakres prac w roku 2013 zakłada realizację inwestycji w km - 3,124 - 28,830 linii kolejowej nr 311 poprzez:
• roboty nawierzchniowe i okołotorowe,
• modernizację obiektów inżynieryjnych,
• modernizację przejazdów,
• modernizację peronów,
• oraz roboty w branżach: automatyka, telekomunikacja, elektroenergetyka, ogólnobudowlana.


Szacunkowy koszt modernizacji linii kolejowej nr 311 Jelenia Góra – Szklarska Poręba Górna wynosi 29 202,5 tys. zł.


Zakłada się, że wznowienie ruchu pociągów na tej linii nastąpi po zakończeniu prac.
 WIADOMOŚĆ DNIASubmit News Submit Article Visit our Forum 
TLK KUDOWA ZDÓJ - GDYNIA GŁÓWNA POJEDZIE W 2014 ROKU!



Wczoraj otrzymaliśmy odpowiedź Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Wodnej w sprawie przywrócenia po modernizacji linii kolejowej nr 309 bezpośredniego połączenia kolejowego łączącego Kudowę Zdrój z Gdynią. Jak wiemy "Plan zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w zakresie sieci komunikacyjnej w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym" zakładał przywrócenie powyższego połączenia, ale Ministerstwo nie było jeszcze w stanie określić co to będzie za pociąg. Wspólnie ze Związkami Zawodowymi działającymi we Wrocławiu wysłaliśmy propozycję wydłużenia wagonów TLK "Rozewie" tych, które obecnie kończą bieg we Wrocławiu ponownie do Kudowy, aby przywrócić te legendarne połączenie w relacji do Kudowy Zdrój i Jeleniej Góry, do której ponownie codziennie dzięki nam i innym organizacjom pozarządowym pociąg ten dociera od grudnia 2012 roku. Udało się. Ministerstwo pozytywnie rozpatrzyło tę propozycję argumentując, że "znajduje uzasadnienie przywrócenia przynajmniej jednego nocnego połączenia kolejowego w tej relacji po zakończeniu prac modernizacyjnych. Termin przywrócenia połączenia to 2014 rok." W piśmie czytamy również, że "w niedalekim czasie zostanie rozpisany przetarg na zakup lub modernizację lokomotyw spalinowych, które będą obsługiwały składy na liniach niezelektryfikowanych". W dniu dzisiejszym zostanie wystosowane kolejne pismo w przedmiotowej sprawie. Zadamy następujące pytania:

1) Czy wymienione powyżej połączenie będzie połączeniem sezonowym, czy codziennego kursowania?
2) Czy można konkretniej sprecyzować termin uruchomienia połączenia? Czy planowane jest jego uruchomienie wraz z wprowadzeniem rozkładu jazdy na sezon 2013/14, wraz z czerwcową korektą rozkładu jazdy 2013/14 czy może na sezon 2014/15?


Jedno jest pewne. TLK do Kudowy w 2014 roku pojedzie!
 WALKA O TLK "PIRAT" NA "MAGISTRALI NADODRZAŃSKIEJ"Submit News Submit Article Visit our Forum 

Do najbardziej znanych szlaków kolejowych w Polsce niewątpliwe należy „Nadodrzanka”. Jest to linia łącząca Wrocław, Zagłębie Miedziowe, Zieloną Górę ze Szczecinem, wybudowana w latach '70 XIX wieku. Po II wojnie światowej przejęta przez Polaków, stała się jedną z podstawowych magistrali łączących Śląsk z portami w Szczecinie i Świnoujściu, oraz południe Polski z NRD. W latach '70 XX wieku, sto lat po oddaniu „Odrzanki” do użytku, linia przeszła generalny, poważny remont, zaś dziesięć lat później została zelektryfikowana. To wszystko sprawiło że jest to do tej pory jeden z podstawowych szlaków towarowych w Polsce, zaklasyfikowany jako korytarz C-E59. Warto jednak ukazać inne oblicze tej linii, jako zdewastowanej i zapomnianej magistrali pasażerskiej.

Lata świetności

„Nadodrzanka” jeszcze za czasów, gdy zarządzali nią Niemcy stanowiła jeden z ważniejszych korytarzy między Wrocławiem i Berlinem. W rozkładzie jazdy z 1944 roku znajdowały się takie połączenia jak Berlin – Kraków, Berlin – Lwów czy Szczecin – Frankfurt nad Odrą. Również gdy linię przejęli Polacy, stała się ona ważnym szlakiem dla przewozów pasażerskich PKP. Jeszcze w latach '90 Wrocław miał 3 połączenia z Berlinem przez Zieloną Górę (w tym jedno kwalifikowane – IC „Wawel”), zaś do Szczecina jeździły takie pociągi jak codzienny „Czcibór” ze Świnoujścia do Wrocławia, „Wiking” z Jeleniej Góry do Szczecina oraz dwa pociągi sezonowe (jeden z Katowic do Świnoujścia, drugi z Bielska Białej do Kołobrzegu). Jednym z najbardziej znanych pociągów, będącym „dumą” zielonogórskich kolejarzy był jednak „Ślązak”, łączący przez 30 lat Zieloną Górę z Krakowem (później także z Przemyślem). Na linii przeważała prędkość szlakowa 100 km/h, zaś czas przejazdu między Wrocławiem a Szczecinem wynosił około 6 godzin. (a między Wrocławiem a Zieloną Górą 2:35 h)

Lata upadku

Około 2000 roku tory zaczęły się „sypać”. Trzydzieści lat intensywnej eksploatacji od ostatniej naprawy głównej linii spowodowały radykalne obniżenie prędkości szlakowej. W ciągu kilku lat czas przejazdu wydłużył się o ponad połowę, co było już wyraźnie nieakceptowalne. Z rozkładu zniknęły „Czcibór” i „Wiking”, połączenia pospieszne do Berlina, zaś „Wawel” został w 2004 roku przetrasowany na linię przez Chociebuż. Z dawnych pociągów pospiesznych uchowały się tylko dwa : „Ślązak”, aktualnie w szczątkowej formie trzech wagonów łączonych we Wrocławiu ze składem TLK Przemysław z Poznania do Krakowa, z katastrofalnym czasem przejazdu. Drugim składem jest sezonowa „rzeźnia” z Bielska Białej do Kołobrzegu, lecz ten jeździ tylko i wyłącznie w wakacje.

Dno, dno i jeszcze raz szansa na odbicie się od dna.

Od wielu lat na długich odcinkach można jechać tylko 30 km/h. W latach 2008-2009 została przeprowadzona rewitalizacja wybranych odcinków w najgorszym stanie technicznym. Był to jednak tylko półśrodek, gdyż w tym czasie radykalnie obniżono prędkość szlakową na innych, nieremontowanych odcinkach. W roku 2012 zapalono jednak „światełko w tunelu”, którym jest projekt „Modernizacja linii nr 273 na odcinku Głogów – Dolna Odra”, realizowanych ze środków budżetowych, w ramach którego zostanie zmodernizowanych do prędkości 120 km/h ponad 100 kilometrów toru. Warto zauważyć że już teraz, po pierwszych remontach z tego projektu czas przejazdu pociągu TLK z Wrocławia do Zielonej Góry skrócił się o pół godziny.

Doliczając do tego pomniejsze modernizacje w okolicach Szczecina i rewitalizacje na odcinku Wrocław-Głogów możemy liczyć że w 2015 roku ta linia będzie naprawdę w niezłym stanie technicznym.

Pora na myślenie o pośpiechach. Może najpierw Pirat ?

Pomimo coraz lepszego czasu przejazdu, wciąż jedynym całorocznym pociągiem dalekobieżnym na tej linii jest TLK z Krakowa do Zielonej Góry. Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, czyni więc starania mające na celu odbudowanie siatki połączeń pospiesznych z miast nad linią 273. Pierwszym celem jaki KODLK postawiło przed sobą jest wydłużenie terminów kursowania TLK „Pirat” rel. Bielsko Biała – Wrocław – Zielona Góra – Kołobrzeg, tak aby w relacji z Bielska Białej do Szczecina jeździł codziennie.

Można zauważyć, że „Pirat” jest to skład wieczorny łączący Podbeskidzie i ROW z Wrocławiem, dzięki czemu w ładny sposób uzupełnia interREGIO „Szyndzielnia”. Nie muszę chyba pisać o tym jaki potencjał pasażerski drzemie na Podbeskidziu i jak szczątkowo jest on wykorzystany. Oprócz tego „Pirat” stanowi nocno-poranne połączenie Zielonej Góry z Wrocławiem, przez co umożliwia przesiadkę mieszkańcom Zielonej Góry czy Głogowa na poranne pociągi odjeżdżające z Wrocławia. Rozkład jazdy tego składu jest również korzystny, z uwagi na fakt, iż podróżny na trasie Wrocław-Szczecin wsiada do tego pociągu wieczorem a wysiada rano. Dodatkowo jest to jedyne połączenie Głogowa ze Szczecinem czy Gryfina z Wrocławiem. Niestety, dzieje się tak tylko w wakacje, a tak powinno być codziennie.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych już podjął pierwsze kroki mające na celu rozszerzenie terminów kursowania „Pirata”. Również PKP Intercity wydaje się być zainteresowane takim zmianom. Warto jednak zauważyć iż takie działania zależą od wysokości dotacji przewidzianej przez rząd, dlatego aby osiągnąć cel, potrzebny jest odpowiedni lobbing, co jest ważnym elementem działań KODLK w tej kwestii. Planowana jest więc w tym roku konferencja, z udziałem samorządowców , polityków i kolejarzy w kwestii tego pociągu, tak, aby „nowy Pirat” ten pociąg ruszył już w nowym rozkładzie jazdy.

I co dalej ?

Oczywiście TLK Pirat to tylko półśrodek i pierwszy krok do przywrócenia normalności na magistrali nadodrzańskiej. Z planów Ministerstwa Transportu wynika możliwość ponownego przetrasowania pociągu EC Wawel na „Nadodrzankę”. Możliwości innych jest jednak wiele. Ogranicza je jednak modernizacja linii E30, jednak drugie niekwalifikowane połączenie Zielonej Góry z Krakowem, dzienny skład Szczecin-Wrocław są bardzo pożądane na tej linii. Warto zauważyć także możliwości które otworzy wybudowanie obwodnicy Czerwieńska, co daje (być może złudną) nadzieję na połączenia Gorzów Wielkopolski-Zielona Góra-Wrocław czy Warszawa-Zielona Góra – Głogów. Pirat jest więc bardzo trudnym krokiem, ale bardzo ważnym, jeśli chcemy przywrócić normalność na linii 273, dlatego zachęcam do kibicowania temu projektowi.
 PKP IC NIE MÓWI NIE!Submit News Submit Article Visit our Forum 
darmowy hosting obrazków

Powitanie IR "Galicja" na dworcu kolejowym w Jeleniej Górze 26.06.2011


Zaledwie tylko tydzień czekaliśmy na odpowiedź ze strony PKP InterCity w sprawie uruchomienia w rozkładzie jazdy 2013/14 w terminie codziennym pociągu TLK PIRAT, oraz wydłużenia pociągu TLK 26102/3 relacji Lublin- Wrocław do Jeleniej Góry. Jak poinformowała nas Dyrektor Biura Zarządzania Produktami Pani Anna Lenarczyk wprowadzenie powyższych propozycji w życie jest może, wymaga jednak odpowiedniego dofinansowania ze strony Ministerstwa Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Wobec powyższego KODLK wspólnie z samorządowcami i przedstawicielami spółek kolejowych oraz Ministerstwa Transportu, na przełomie marca i i kwietnia zorganizuje dwie odrębne konferencje prasowe poświęcone wdrożeniu obu przedstawionych powyżej propozycji w życie.

ODPOWIEDŹ PKP INTERCITY
 NASZE NOWE PISMASubmit News Submit Article Visit our Forum 
darmowy hosting obrazków

Tym razem wystąpiliśmy z prośbą do PKP InterCity o wydłużenie TLK WROCŁAWIANIN relacji Warszawa Wschodnia- Legnica do Węglińca, oraz do Marszałka Województwa Dolnośląskiego z prośbą o sprecyzowanie działań UMWD, w zakresie regionalnych przewozów wojewódzkich na następne lata. Pisma poniżej:

1) Pismo w sprawie wydłużenia TLK WROCŁAWIANIN relacji Warszawa Wschodnia- Legnica do stacji Węgliniec

WROCŁAWIANIN

2) Pismo w sprawie sprecyzowania działań UMWD w zakresie regionalnych przewozów wojewódzkich na następne lata

POŁĄCZENIA W REGIONIE
 W MIESIĄC PO WPROWADZENIU NOWEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓWSubmit News Submit Article Visit our Forum 
Śnieżka z Jeleniej Góry


9 stycznia minął miesiąc od wprowadzenia rj 2012/13. W tym rozkładzie jazdy udało się wspólnie z samorządowcami oraz mieszkańcami Dolnego Śląska uruchomić aż 4 nowe połączenia kolejowe. Są to pociagi TLK "Śnieżka" relacji Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia Wschodnia, IR R- 61128 "Rudawy" relacji Jelenia Góra- Białystok (powrotny jako IR "Sokoliki" z Olsztyna Głównego), IR "Łużyce" R-63120 relacji Węgliniec- Kraków Płaszów oraz TLK I- 61111 "Wrocławianin" relacji Legnica- Warszawa Wschodnia. Największym zainteresowaniem wśród pasażerów na dzień dzisiejszy cieszą się pociągi IR "Łużyce" relacji Węgliniec- Kraków Płaszów i IR "Galicja" relacji Jelenia Góra- Kraków Główny. Reszta, wraz z nowymi połączeniami radzi sobie również doskonale. Poniżej przedstawiamy Państwu zestawienie dotyczące frekwencji w poszczególnych pociągach dalekobieżnych, do których uruchomienia przyczynił się KODLK. Dane sporządzone zostały na podstawie obserwacji prowadzonych w dniach od 9 grudnia 2012 do 9 stycznia 2013 przez członków KODLK, oraz pracowników wszystkich spółek kolejowych na stacjach Wrocław Główny, Kłodzko Miasto, Legnica, Wałbrzych Miasto i Jelenia Góra, jak również we wszystkich pociągach wymienionych poniżej relacji na odcinkach Węgliniec/Legnica- Wrocław, Międzylesie- Wrocław oraz Jelenia Góra- Wrocław. Należy zaznaczyć, iż dla pociągów TLK "Rozewie" i TLK "Karkonosze" frekwencja była liczona oddzielnie, gdyż pomimo, iż pociągi na odcinku Jelenia Góra- Wrocław- Jelenia Góra jadą połączone razem, to na przeważającej części swoich tras stanowią całkiem odrębne relacje. Wyniki badań są wręcz zaskakujące:

8) TLK "Wrocławianin" relacji Legnica- Warszawa Wschodnia- Legnica. Na docinku Legnica- Wrocław pociąg przewiózł średnio 42 pasażerów.



7) IR "Rudawy" relacji Jelenia Góra- Białystok/ IR "Sokoliki" relacji Olsztyn Główny- Jelenia Góra . Pociągami tymi na odcinku Jelenia Góra- Wrocław kursowało średnio 93 pasażerów.



6. TLK "Śnieżka" relacji Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia- Jelenia Góra. Pociąg ten przewiózł na odcinku Jelenia Góra- Wrocław- Jelenia Góra średnio 106 osób.



5. IR "Mamry" relacji Międzylesie- Olsztyn Główny / IR "Szczeliniec" relacji Białystok- Międzylesie. Pociągami tymi na odcinku Międzylesie- Wrocław- Międzylesie dziennie średnio podróżowało 121 pasażerów.



4. TLK "Rozewie" relacji Jelenia Góra- Gdynia Główna- Jelenia Góra. Na maleńkim fragmencie swojej trasy od Jeleniej Góry do Wrocławia i z powrotem pociąg przewiózł średnio 136 pasażerów.


3. TLK "Karkonosze" relacji Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia- Jelenia Góra. Pociąg ten przewoził od Jeleniej do Wrocławia i na odwrót dziennie około 156 pasażerów.



2. IR "Łużyce" relacji Węgliniec- Kraków Płaszów- Węgliniec. Strzał w dziesiątkę tegorocznego rozkładu. Średnia 198 pasażerów na odcinku Węgliniec- Wrocław- Węgliniec plasuje ten pociąg pod względem frekwencji, po miesiącu kursowania na drugim miejscu!



1. IR "Galicja" relacji Jelenia Góra- Kraków Główny- Jelenia Góra. Największy sukces KODLK, Marzeny Machałek oraz Związków Zawodowych działających przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu. "Galicja" na odcinku Jelenia Góra- Wrocław- Jelenia Góra wozi średnio ponad 245 pasażerów co stanowi ponad 100% średniej frekwencji na tym odcinku.

 NOWE AKCJE POMAŁU NABIERAJĄ TEMPASubmit News Submit Article Visit our Forum 


W ciągu całego minionego tygodnia napisaliśmy ponad 20 pism, które dotyczą wszystkich wymienionych powyżej problemów o których mowa była w poprzednim artykule. Napisane pisma prezentujemy Państwu poniżej:

1) w sprawie dokończenia remontu dworca głównego w Jeleniej Górze
PISMO 1

2) w sprawie połączenia kolejowego Wałbrzych Główny- Zielona Góra
PISMO 2

3) w sprawie remontu linii kolejowej 311 Jelenia Góra- Szklarska Poręba Górna
PISMO 3

4) w sprawie uruchomienia w terminie codziennym pociągu TLK PIRAT
PISMO 4

PISMO 5

5)w sprawie przywrócenia połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem
PISMO 6

PISMO 7

PISMO 8

6)w sprawie przywrócenia codziennego ruchu kolejowego na linii Sędzisław- Lubawka

PISMO 9

7) w sprawie uruchomienia połączenia kolejowego Drezno- Warszawa
PISMO 10

8) w sprawie linii kolejowej 283 Jelenia Góra- Ławszowa

PISMO 11

9) w sprawie całkowitej likwidacji pociągów TLK od 1 stycznia 2014
PISMO 12

10) w sprawie likwidacji połączeń kolejowych Drezno- Wrocław
PISMO 13

PISMO 14


11) w sprawie realizowania przewozów na linii 279 Lubań- Węgliniec

PISMO 15

12) w sprawie realizowania przewozów kolejowych na linii kolejowej 309
PISMO 16

13) w sprawie linii kolejowej Legnica- Rudna Gwizdanów
PISMO 17

14) w sprawie uruchomienia TLK Kudowa Zdrój-Gdynia od rj 2013/14

PISMO 18

15) w sprawie linii 281

PISMO 19

Kolejność jest oczywiście przypadkowa. Miłego czytania i czekamy z niecierpliwością na odpowiedzi.
 CIĘŻKĄ PRACĄ WITAMY NOWY ROKSubmit News Submit Article Visit our Forum 
Nasze pociągi:
Warszawa Centralna z pociągiem InterREGIO "Szczeliniec" relacji Białystok- Międzylesie



I nadszedł wreszcie ten upragniony 2013 rok w którym czeka nas wiele pracy i zaangażowania. Od stycznia do naszej organizacji dołączyła dwójka śmiałków ze Wschodniej Wielkopolski, którzy jawnie rozpoczęli działania na rzecz modernizacji i zwiększenia liczby połączeń na tak zwanych liniach stykowych łączących województwo dolnośląskie z wielkopolskim. Od dnia dzisiejszego również ponawiamy starania dotyczące:
1) zaniechania przez Ministerstwo Transportu likwidacji pociągów kategorii TLK od stycznia 2014;
2) utrzymania po 1 czerwca 2013 pociągów relacji Wrocław- Drezno;
3) powrotu połączeń kolejowych na linię 289 Legnica- Rudna Gwizdanów;
4) powrotu połączeń kolejowych na linię 279 Lubań Śląski- Węgliniec;
5) wpisania do Regionalnego Programu Operacyjnego linii kolejowej 273 Jelenia Góra- Ławszowa na odcinku Jelenia Góra- Zebrzydowa;
6) przywrócenia połączenia kolejowego łączącego Jelenią Górę i Wałbrzych z Lublinem oraz Kotlinę Kłodzką i Góry Stołowe z Gdynią;
7) wprowadzenia w realizację planów na rozkład jazdy 2013/14 dotyczących uruchomienia międzynarodowego połączenia kolejowego relacji Dresden Hbf- Warszawa Wschodnia;
8) wpisania linii kolejowej nr 281 Oleśnica- Chojnice na odcinku Oleśnica- Gniezno do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20 i zwiększenia liczby połączeń stykowych łączących nasze województwo z województwem wielkopolskim, kursujących po tej linii.
W tym celu do końca tego tygodnia zostaną wysłane pisma do poszczególnych organizacji i organów rządowych. Odpowiedzi na nie będą podstawą do dalszych działań zmierzających do poprawy funkcjonalności tak wspaniałego środka transportu jakim jest kolej, w naszym województwie. Wyślemy również pisma w sprawie remontu linii 311 do Szklarskiej Poręby Górnej oraz linii 309 Kłodzko Nowe- Kudowa Zdrój.
W obecnym roku planujemy również cztery duże konferencje w okresie od lutego do czerwca dotyczące uruchomienia pociągu Jelenia Góra- Lublin, przywrócenia połączenia Kłodzka (Kudowy) z Gdynią, przywrócenia połączeń regionalnych i remontu linii 289 oraz uruchomienia codziennie pociągu TLK PIRAT na odcinku Bielsko Biała Główna- Szczecin Główny oraz wznowienia ruchu kolejowego na linii Marciszów- Lubawka.
 LIKWIDACJA KATEGORII POCIĄGÓW TLK OD STYCZNIA 2014!Submit News Submit Article Visit our Forum 


Minister Transportu Sławomir Nowak nie chce dofinansowywać pociągów kategorii TLK uruchamianych przez spółkę PKP Intercity. W myśl tego od 1 stycznia 2014 roku planuje się zlikwidowanie części pociągów TLK a te które pozostaną przemianować na Expresy. Co za tym idzie najniższą kategorią pociągów będzie kategoria EX z obowiązkową rezerwacją miejsc. Analogicznie rzecz ujmując większość mniejszych miejscowości takich jak Suwałki, Jelenia Góra, Przemyśl czy Gorzów Wielkopolski może całkowicie utracić dalekobieżne połączenia kolejowe, a za podróż pociągiem będziemy płacić krocie. Podobno Ministrowi Transportu dopingują w tym projekcie zarówno przedstawiciele PKP Intercity jak i Minister Finansów Jacek Rostowski. Ministerstwo Finansów nie chce przekazywać środków na dofinansowanie kolei, a pieniędzmi które pozostaną zapchać coraz bardziej już rosnącą dziurę budżetową.PKP Intercity znowu dzięki temu "wspaniałemu" projektowi odbuduje pozycję finansową i markę kategorii EIC.
Wymienione powyżej informacje nie są jeszcze do końca potwierdzone, ale o tym problemie w środowisku kolejowym mówi się bardzo głośno. Oczywiście my jako organizacja nie pozostawimy tego typu informacji bez odpowiednich działań. Zamierzamy rozpowszechnić ten artykuł po całej Polsce docierając do dziesiątków tysięcy różnych portali informacyjnych, napisać interpelacje do wszystkich samorządowców działających na terenie całego kraju oraz powysyłać zapytania z interpelacjami do spółek kolejowych i wdrożyć w problem wszystkie Związki Zawodowe, tak aby Ministerstwo nie wytrzymało naporu społecznego. Następnie całość opieczętować i nakłonić do kolejowej akcji przedstawicieli Unii Europejskiej.
Apelujemy również do innych organizacji kolejowych działających na terenie całej Polski aby osobiście zainteresowały się tym tematem. O wynikach działań będziemy Państwa informować.
 WESOŁYCH ŚWIAT!Submit News Submit Article Visit our Forum 


Kolejowych niespodzianek:
niech przywita nas poranek,
w którym to z Jeleniej śmiga
do Lublina pociąg "Sztygar".
Jakby zgraja się rzucała
i pociągu nam nie dała
wyniesiemy ich na nosze i pojadą ... "Karkonosze"!
"Pomorzanin" bez umowy
niech pojedzie do Kudowy.
"Pirat"- ten nasz stary wyga
co dzień niech na Nadodrzance śmiga.
"Wrocławianin" - celebryta
niech w Węglińcu wnet zawita.
Niech wam kolej szczęścia da.

Życzy KODLK


Wesołych Świąt i szczęśliwego nowego 2013 roku!
 RATUJEMY POŁĄCZENIA NA LINII 281Submit News Submit Article Visit our Forum 


Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych przejmie inicjatywę związaną z ratowaniem pasażerskiego ruchu kolejowego na newralgicznym odcinku linii 281 Oleśnica- Krotoszyn- Jarocin- Gniezno. Wspólnie z pomysłodawcą projektu przygotowaliśmy apel, w którym zwracamy się do Posła Zbigniewa Dolaty z apelem o interwencję w tej sprawie.

Poniżej przedstawiamy treść pisma wystosowanego w dniu 20.12.2012:

"Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, jako organizacja działająca na rzecz rozwoju kolei apeluje do Pan Posła o interwencję w sprawie linii 281 na odcinku Oleśnica- Krotoszyn- Jarocin- Gniezno.
Wraz z wejściem nowego rozkładu jazdy zniknęły na tej linii połączenia kolejowe Gniezno-Jarocin. Są one ważne dla regionu, jego mieszkańców, tak młodszych - młodzieży studiującej w Jarocinie, Gnieźnie, Poznaniu, uczącej się oraz dla osób dojeżdżających do pracy we Wrześni i Gnieźnie. Niestety wskutek wielu czynników ekonomicznych oraz zaniechań połączenia zostały zlikwidowane. Można tu wymienić zaniedbania zarządcy infrastruktury - czyli PKP PLK, głównie brak należytej dbałości o linię kolejową Gniezno-Oleśnica. W ciągu niecałych 5 lat prędkość na niej spadła z 80 km/h do 60 km/h z licznymi ograniczeniami prędkości do 30 km/h, co spowodowało wydłużenie czasu jazdy. Oprócz tego należy tez wymienić czynniki ekonomiczne - rzekomy brak pieniędzy na dofinansowanie połączeń przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego oraz okrojenie oferty przez przewoźnika - Przewozy Regionalne z 4-5 par do jednej, kursującej jedynie w dni robocze. Mimo to chętnych do skorzystania z pociągu nie brakowało i nie brakuje, gdyż istnieje zapotrzebowanie społeczne, wynikające z braku połączeń autobusowych. Poza tym kolej była tańsza i szybsza niż alternatywne połączenia autobusowe.
Z informacji, jakie dochodzą do nas wynika, że od 1 czerwca 2013 ruch pasażerski na linii kolejowej 281 na odcinku Gniezno- Jarocin- Krotoszyn przejmie spółka Koleje Wielkopolskie. Jako organizacja działająca na Dolnym Śląsku jesteśmy oburzeni tym faktem, ponieważ spowoduje to utworzenie sztucznego podziału komunikacyjnego między oboma województwami, co w konsekwencji doprowadzi do spadku liczby podróżnych korzystających z połączeń kolejowych na tej linii. Konstytucja RP gwarantuje obywatelowi równy dostęp do transportu, szkolnictwa. Jednak jedną decyzją administracyjną można obywatela tego prawa pozbawić. W związku z powyższym wnioskujemy o wystosowanie interpelacji poselskiej do podsekretarza stanu w Ministerstwie Transportu Budownictwa i Gospodarki Morskiej, pana Andrzeja Massela, oraz przedstawienie w niej poniżej zadanych pytań:
1) Czy planowany jest remont odcinka Oleśnica - Gniezno należącego pierwotnie do linii 281 Oleśnica- Chojnice?
2) Jaka kwota mogłaby być na ten cel przeznaczona?
3) Czy spółka Przewozy Regionalne planuje zwiększenie liczby połączeń regionalnych na tym odcinku?
4) Czy planowane jest przechwycenie ruchu kolejowego na odcinku Gniezno- Krotoszyn przez spółke Koleje Wielkopolskie od 1 czerwca 2013?

Żądamy poparcia z Pańskiej strony oraz prosimy o przesłanie odpowiedzi zwrotnej na nasz adres e-mail kodlk@o2.pl i na adres pocztowy z informacją, co Pan jako Poseł może w tej sprawie zrobić. W najbliższym czasie skontaktujemy się z Pana Biurem Poselskim, aby móc umówić się na indywidualne spotkanie.
Wspólnymi siłami zdziałamy więcej."


Pismo podobnej treści zostanie skierowane również do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, IZ Poznań, IZ Wrocław oraz Ministra Transportu Andrzeja Massela.
O dalszych pracach poinformujemy na początku przyszłego roku.
Strona 11 z 23 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Image and video hosting by TinyPic
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:
PRASA KOLEJOWA


WYSZUKIWARKA STRON
WIADOMOŚCI
KRAINA UŚMIECHU
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ
Copyright © 2011
Wszelkie kopiowanie tre�ci bez zgody autora surowo zabronione.
   Powered by v6.01.6 © 2003-2005
Comstock by:
214441 Unikalnych wizyt   

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie