Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓW Lipiec 31 2014 11:24:39
Reklama
T-Mobile | Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
CSMK
Portal Kolejowych Pasażerów
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
  DALSZE DZIAŁANIA W SPRAWIE LINII 289


Miesiąc temu informowaliśmy Państwa o rozpoczęciu akcji związanej z remontem linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Informacja o wskrzeszeniu naszych działań bardzo szybko rozniosła się po całym województwie powodując niemałe poruszenie w środowisku kolejowym. W akcję włączyły się wszystkie media lokalne z okręgu Zagłębia Legnicko- głogowskiego. Napisano w tej sprawie dziesiątki artykułów oraz zaangażowano społeczność lokalną. Swoje poparcie w tej sprawie zapewnił Pan Wojciech Zubowski poseł z ramienia PiS, Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy, Starosta oraz Prezydent Lubina. Starosta Lubina Pan Adam Myrda wraz z Prezydentem Panem Robertem Raczyńskim spotkali się w tej sprawie w Warszawie z Przewodniczącym Komisji Infrastruktury Panem Zbigniewem Rynasiewiczem. Prezes poparł wspólne działania oraz obiecał, że w niedługim czasie odbędą się w tej sprawie rozmowy z Wiceministrem Masselem. Koordynator KODLK we wtorek 13 października spotka się w tej sprawie z Asystentem Pana Posła Wojciecha Zubowskiego w Jeleniej Górze. Będziemy rozmawiać na temat dalszych działań. W drugiej połowie listopada natomiast pojedziemy do Lubina na spotkanie z Prezydentem i Starostą, aby tam przedyskutować podjęte już kroki i opracować dalszą strategię.
  WSPÓLNYMI SIŁAMI, DLA WSPÓLNEGO DOBRA!!!ROZPOCZYNAMY BATALIĘ O POŁĄCZENIA JELENIEJ GÓRY Z LUBLINEM, KUDOWY ZDRÓJ Z GDYNIĄ ORAZ URUCHOMIENE W TERMINIE CODZIENNYM TLK "PIRAT"


Pomimo usilnych starań i interpelacji wysyłanych przez naszą organizację oraz Związki Zawodowe do zarządcy infrastruktury, PKP InterCity, Przewozów Regionalnych oraz Ministerstwa Transportu nie udało się do tej pory przywrócić połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem. W związku z powyższym wspólnie z Poseł Marzeną Machałek na przełomie lutego i marca przyszłego roku zorganizowana zostanie kolejna konferencja z udziałem decydentów ze spółek kolejowych i ministerstwa. Obecny na konferencji 30 października Minister Massel sam stwierdził, że połączenie kolejowe Dolnego Śląska z Lubelszczyzną jest słabe i postara się temu zapobiec. Obiecał, że w rozkładzie jazdy 2013/14 pociąg w relacji Jelenia Góra- Lublin powinien pojechać przynajmniej w okresie feryjno- wakacyjnym. My jednak nie poprzestaniemy na jego obietnicach. Organizowana w tym celu konferencja rozstrzygnie wieloletni spór z władzami PKP InterCity o to połączenie.
Również od stycznia będziemy naciskać Ministerstwo Transportu, aby wywiązali się z obietnicy uruchomienia w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągu sezonowego łączącego Kotlinę Kłodzką z Pomorzem. Obietnice składane przez Ministerstwo muszą zostać wprowadzone w życie.
Nie bez znaczenia jest również dla nas linia kolejowa 273 Wrocław- Szczecin. Kursujący na tym odcinku tylko jeden pociąg dalekobieżny TLK "Hetman" relacji Zielona Góra- Zamość nie uzupełnia wystarczająco oferty przewozowej PKP InterCity na tej trasie. W związku z prowadzonymi na odcinku Głogów- Rzepin pracami modernizacyjnymi postaramy się o wydłużenie terminów kursowania drugiego bardzo popularnego na tej linii pociągu dalekobieżnego TLK "Pirat" Bielsko Biała- Kołobrzeg/ Świnoujście. Nasza organizacja będzie apelowała o przemianowanie tego pociągu na odcinku Bielsko Biała- Szczecin z pociągu sezonowego na pociąg codziennego kursowania. Nie wykluczone, że i w tej sprawie zostanie zorganizowana konferencja.
Wszystkie akcje wspierać będą Marzena Machałek, samorządy dolnośląskie oraz Związki Zawodowe Działające Przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu. Przedstawiciele "Kontry" zapowiedzieli, że nie pozostawią nas samych z tymi problemami!
  REMONT LINII 279 RUSZYŁ PEŁNĄ PARĄ


Konferencja sierpniowa w Lubaniu dała pozytywne rezultaty. W połowie października ruszył remont linii kolejowej 279 Lubań- Węgliniec. Prace remontowe będą również prowadzone w roku przyszłym. Całość inwestycji pochłonie milion 700 tys. zł i będzie realizowana z Funduszu Kolejowego. Po remoncie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 60 - 70 km/h co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu między Lubaniem a Węglińcem. Wiceminister Andrzej Massel, który w zeszły wtorek gościł w Jeleniej Górze i Węglińcu zapowiedział, że postara się zrobić wszystko, aby najpóźniej do grudnia przyszłego roku na omawianą linię powróciły pociągi pasażerskie.
  REWOLUCJA W SEGMENCIE POŁĄCZEŃ DALEKOBIEŻNYCH NA DOLNYM ŚLĄSKU


Dzięki działalności KODLK, oraz współpracy z Poseł Marzeną Machałek i Związkiem Zawodowym "Kontra" do rozkładu jazdy zostanie wprowadzonych aż 5 nowych połączeń.
9 grudnia 2012 wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Dla Dolnego Śląska oznacza to bardzo duże zmiany. Najwięcej z nich nastąpi w segmencie połączeń dalekobieżnych. Wśród nich znajdą się pociągi : InterREGIO "Łużyce" z Węglińca do Krakowa. TLK "Wrocławianin" z Legnicy do Warszawy, TLK "Śnieżka" z Jeleniej Góry do Warszawy, InterREGIO "Rudawy" z Jeleniej Góry do Białegostoku (powrót z Olsztyna jako InterREGIO "Sokoliki") oraz wagony do TLK "Rozewie" w relacji Jelenia Góra- Gdynia, które będą kursowały codziennie a nie jak do tej pory tylko w ferie wakacje dłuższe weekendy i święta. Nadal kursowały będą również codziennie TLK "Karkonosze" Warszawa- Jelenia Góra (Szklarska Poręba), InterREGIO "Szczeliniec" Białystok- Międzylesie (powrót jako InterREGIO "Mamry" w relacji do Olsztyna) oraz InterREGIO "Galicja" z Jeleniej Góry do Krakowa, do których to uruchomienia również przyczyniła się nasza organizacja oraz Związkowcy i Poseł Machałek.

Najwięcej pozytywnych zmian zajdzie na linii 274 z Jeleniej Góry do Wrocławia. Oprócz "Karkonoszy", "Galicji" i kursującego również codziennie "Kamieńczyka" relacji Jelenia Góra- Poznań (od 9 grudnia ze Szklarskiej Poręby) dojdą jeszcze omawiane powyżej pociągi "Śnieżka" "Rudawy" i wagony do pociągu "Rozewie", które na odcinku Jelenia Góra- Wrocław pojadą połączone ze składem TLK "Karkonosze". Odjazd pociągu InterREGIO "Rudawy" ze stolicy Karkonoszy planowany jest na godzinę 07:22 a przyjazd jako InterREGIO "Sokoliki" z Olsztyna na godzinę 18:45. Odjazd TLK "Śnieżka" do Warszawy Wschodniej zaplanowano na godzinę 13:02 a przyjazd do Jeleniej Góry na godzinę 15:02. Umożliwi ponowny dojazd mieszkańcom Karkonoszy i Kotliny Jeleniogórskiej, jak i również Wałbrzycha do Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza, Sieradza czy Łodzi. TLK "Karkonosze" do Warszawy Wschodniej z wagonami pociągu TLK "Rozewie" do Gdyni Głównej odjedzie z JG o 19:56 a przyjedzie do JG o 09:11. Nie zmienią się natomiast godziny kurowania pociągu InterREGIO "Galicja" wyjazd tego wspaniałego pociągu planowany jest 27 minut po godzinie 11 a przyjazd w Karkonosze 43 minuty po godzinie 17.


Nowością jest powrót pociągów dalekobieżnych na linię zgorzelecką. Omawiany już wcześniej InterREGIO "Łużyce" wyjedzie z Węglińca do Krakowa o godzinie 06:28 a przyjedzie do Węglińca o 21:57. Na odcinku Węgliniec- Wrocław pociąg będzie kursował jak REGIO umożliwiając również ludziom z mniejszych miejscowości dojazd do szkoły i pracy, oraz większych ośrodków aglomeracyjnych, takich jak Opole, Katowice czy Kraków. Na stacji Legnica będzie skomunikowany z TLK "Wrocławianin" który o godzinie 07:25 pojedzie do Warszawy Wschodniej umożliwiając mieszkańcom Magistrali Zgorzeleckiej po trzech latach przerwy ponowny dojazd do Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza, Sieradza, Łodzi i Warszawy. Powrót tego pociągu do Legnicy planowany jest na godzinę 21:20.


Kotlinę Kłodzką z resztą kraju nadal połączy InterREGIO "Szczeliniec" z Białegostoku do Międzylesia ( w powrotną stronę jako InterREGIO "Mamry" do Olsztyna). Przyjazd i odjazd tego pociągu dla stacji Międzylesie nie ulegnie większym zmianom.

  PEŁNI OPTYMIZMU PO ROZMOWIE Z MINISTREM MASSELEM


Dzisiaj o godzinie 9:00 w sali numer 15 Ratusza w Jeleniej Górze odbyło się spotkanie KODLK, samorządów ziemi jeleniogórskiej oraz dziennikarzy z Wiceministrem do spraw Kolei Panem Andrzejem Masselem. Minister zapewnił, że na przyszły rok na modernizację linii kolejowej 274 zabezpieczono 76 mln zł. Pieniądze te w całości będą pochodziły z Funduszu Kolejowego. W odpowiedzi na pytanie dotyczące modernizacji linii kolejowej 279 Lubań- Węgliniec Minister potwierdził, że prace remontowe na tej linii już się zaczęły i będą trwały również w przyszłym roku. Całość inwestycji pochłonie 1 700 tys. zł. Najbardziej zaawansowane prace będą realizowane na odcinku od czwartego do jedenastego kilometra, czyli na tym odcinku, który według Ministra Massela jest obecnie w najgorszym stanie. Jedno jest pewne, że jeżeli prace remontowe będą realizowane zgodnie z terminem, a wszystko na to wskazuje, że tak się stanie, to już w czerwcu a najpóźniej w grudniu przyszłego roku pociągi na linię 279 powrócą. Minister przychylnie również wypowiedział się na temat przywrócenia dalekobieżnych połączeń kolejowych łączących Jelenią Górę z Lublinem i Kudowę Zdrój z Gdynią. Podkreślił, że z Lublinem kiepsko skomunikowany połączeniami kolejowymi jest cały Dolny Śląsk łącznie z Wrocławiem. Zapowiedział, że postara się, aby w przyszłym rozkładzie jazdy 2013/14 pociągi takich relacji zostały uruchomione przynajmniej w okresie o zwiększonym zapotrzebowaniu na przewozy. W kwestii związanej z pociągiem dalekobieżnym na linii zgorzeleckiej do Warszawy Massel jednoznacznie stwierdził, że Ministerstwo Transportu nie ma żadnych przeciwwskazań aby pociąg dojeżdżał do Węglińca. Odpowiedź w tej sprawie obecnie nasuwa się tylko jedna, a na pytanie kto jest winny uruchomienia tego pociągu tylko do Legnicy- odpowiedzcie sobie Państwo sami. Niestety w sprawie remontu linii lwóweckiej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego na razie trwają rozmowy, ale sam Minister podkreślił, że rokowania nie są pozytywne ponieważ na remont linii potrzeba ponad 70 mln zł, a zdaniem Massela Państwa nie stać na to, aby włożyć tak dużą sumę pieniędzy na modernizację linii kolejowej o znaczeniu stricte regionalnym.
Reasumując całe spotkanie musimy podkreślić, że gdyby nie działania KODLK, Poseł Marzeny Machałek, Związku Zawodowego "Kontra" oraz regionalnych samorządów i mediów, to zaproszenie Ministra Massela do Jeleniej Góry i Węglińca ze strony przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego nigdy nie zostałoby zrealizowane.
  JUTRO SPOTKANIE Z WICEMINISTREM MASSELEM


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami jutro o godzinie 9:00 w sali numer 15 jeleniogórskiego ratusza odbędzie się spotkanie z Wiceministrem do spraw kolei Panem Andrzejem Masselem. Rozmowa będzie dotyczyła remontu linii kolejowej 274, 279 oraz połączeń kolejowych na linii zgorzeleckiej do Warszawy. W trakcie konferencji będą omawiane również problemy remontu linii kolejowej C-E 59, E-59 oraz linii Legnica- Rudna Gwizdanów. KODLK również będzie uczestniczył w tych rozmowach. Naszym celem będzie poruszenie wszystkich najważniejszych problemów dotyczących regionu, a w szczególności połączeń kolejowych Jeleniej Góry z Lublinem, Zgorzelca lub Węglińca z Warszawą oraz Kotliny Kłodzkiej z Pomorzem, a także problemu dotyczącego remontu linii kolejowej 274 i linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Organizatorem spotkania jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
  PLAN TRANSPORTOWY MINISTERSTWA TRANSPORTU NA LATA 2014/15


Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych otrzymał w zeszłym tygodniu odpowiedź na pismo w sprawie uruchomienia po remoncie linii 309 Kłodzko- Kudowa połączenia kolejowego Kudowa Zdrój- Gdynia Główna. Wraz z odpowiedzią Minister Massel przesłał nam "Plan transportowy" z maja i września tego roku. Ciekawa lektura warta zobaczenia poniżej.


PLAN TRANSPORTOWY WRZESIEŃ

PLAN TRANSPORTOWY maj
  CORAZ GŁOŚNIEJ O PROBLEMACH Z REMONTEM LINII 289


Coraz głośniej robi się na temat oddalenia modernizacji linii kolejowej 289 z Legnicy do Rudnej Gwizdanów. Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu zaalarmowaliśmy w tej sprawie posłów, mieszkańców, samorządowców oraz media lokalne na terenie Legnicy, Lubina i Głogowa. Nawiązaliśmy współpracę z Posłem Wojciechem Zubowskim, który obecnie tworzy interpealcję w powyższej sprawie. Problem chcą również rozwiązać starosta Pan Adam Myrda oraz Prezydent Lubina Pan Robert Raczyński. Z informacji, które udało nam się uzyskać starosta rozmawiał w zeszłym tygodniu z Przewodniczącym Komisji Infrastruktury Panem Januszem Piechocińskim. W najbliższych dniach ma rozpocząć się rozmowa na ten temat z przedstawicielami PKP PLK. 23 listopada tego roku odbędzie się spotkanie koordynatora KODLK Grzegorz Olesia ze Starostą i Prezydentem Lubina. W międzyczasie planowane jest również spotkanie naszego najważniejszego przedstawiciela z posłem Wojciechem Zubowskim we Lwówku Śląskim. W sprawę zaangażowała się również Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy. Chcą pomóc- również wyślą pisma. Mamy nadzieję, że powyższe działania przyczynią się do przyśpieszenia prac remontowych i wskrzeszenia ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 289.
  POCIĄGIEM Z KUDOWY ZDROJU DO GDYNI W 2014 ROKU?


Ministerstwo Transportu odpowiedziało nam na pismo z 31.08.2012 w sprawie przywrócenia dalekobieżnego połączenia kolejowego łączącego niegdyś Kotlinę Kłodzką z Pomorzem. W odpowiedzi czytamy, że pociąg taki mógłby rozpocząć kursowanie sezonowo w rozkładzie jazdy 2013/14. Warunkiem jest dotrzymanie terminów remontu torów przez zarządcę infrastruktury PKP PLK na linii 309. Rozważana jest również propozycja uruchomienia bezpośrednich wagonów łączących ten górski kurort z Warszawą. W związku z powyższym od stycznia roku 2013 Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych rozpocznie działania mające na celu wdrożenie do realizacji planów przedstawionych przez Pana Andrzeja Massela. W projekcie przedstawionym przez Ministerstwo do roku 2015 planowane jest również przywrócenie międzynarodowych połączeń kolejowych Warszawa Wschodnia- Drezno i Wrocław- Praga. Dla zainteresowanych połączeniami kolejowymi w całej Polsce można również nadmienić, że w roku 2014 Ministerstwo che uruchomić sezonowo dalekobieżny pociąg w Bieszczady w relacji z Gdyni i Warszawy do Zagórza.
  POCIĄGI DO LWÓWKA ŚLĄSKIEGO NIEZAGROŻONE


W dniu dzisiejszym odbyła się telefoniczna rozmowa Koordynatora KODLK Grzegorza Olesia z Panem Andrzejem Cichowiczem- Dyrektorem Technicznym Kolei Dolnośląskich. Z rozmowy wynika, że pomimo wielu plotek krążących w świecie kolejowym, dotyczących likwidacji połączeń kolejowych na trasie Jelenia Góra- Lwówek Śląski pociągi do Lwówka 9 grudnia pojadą. Rozkład jazdy na tej linii również nie uległ zmianie i nadal jest zgodny z projektem przedstawionym przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego w dniu 20 lipca tego roku. Dalsze działania naszej organizacji będą miały na celu zwiększenie liczby połączeń realizowanych w soboty, niedziele i święta. Do Marszałka Województwa Dolnośląskiego pójdzie interpelacja z prośbą o zwiększenie kursów z jednej do minimum trzech par.
  LINIA 279 JUŻ ROBIONA, ZGORZELEC- JELENIA W PRZYSZŁYM ROKU


W zeszły tygodniu PKP Polskie Linie Klejowe ( zgodnie z obietnicami) rozpoczęły prace remontowe na odcinku Lubań Śląski- Węgliniec. Dzięki naszym interwencjom do końca grudnia tego roku zwiększy się prędkość szlakowa z obecnych 30 do 50-55 km/h. W związku z powyższym KODLK dalej będzie realizował działania zmierzające do wznowienia ruchu pasażerskiego na omawianym odcinku. Z rozmowy telefonicznej przeprowadzonej między Koordynatorem Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Grzegorzem Olesiem a Dyrektorem Technicznym PKP Polskie Linie Kolejowe Oddział w Wałbrzychu Panem Grabińskim wynika, że w przyszłym roku ruszą prace remontowe na zachodnim odcinku linii kolejowej nr 274 od Zgorzelca po Jelenią Górę. Najbardziej zaawansowane prace będą realizowane na odcinku Gryfów Śląski- Lubań Śląski. Na modernizację całego odcinka przeznaczono ok 10 mln złotych.
Strona 11 z 21 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:
PRASA KOLEJOWA


WYSZUKIWARKA STRON
WIADOMOŚCI
KRAINA UŚMIECHU
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie