STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓW Luty 06 2016 21:19:14
Reklama
Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
CSMK
Portal Kolejowych Pasażerów
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
NOWE LISTY PODPISOWE
65149 403028446446103 1809346234 n


Jeden z tegorocznych sukcesów KODLK, Poseł Marzeny Machałek oraz Związków Zawodowych, czyli "Śnieżka" z Jeleniej Góry do Warszawy Wschodniej na stacji Wrocław Główny


W związku z coraz bardziej nagłaśnianymi akcjami dotyczącymi przywrócenia pociągów TLK Jelenia Góra- Lublin, Kudowa Zdrój- Gdynia oraz wytrasowania w terminie codziennym pociągu TLK "Pirat" Bielsko Biała- Kołobrzeg/ Świnoujście na odcinku Bielsko Biała- Szczecin oraz szerzącą się AntyKOMITETOWĄ propagandą uprawianą przez fanatycznych Miłośników Kolei od dnia dzisiejszego swoje głosy można oddawać na nowych stronach internetowych. Jednocześnie informujemy, że wszelkie podpisy, zbierane na poprzednim portalu internetowym Proca.pl, które będą dodawane tam od dnia dzisiejszego nie będą brane pod uwagę, a te WIARYGODNE podpisy, które były dodane wcześniej oczywiście zostają zachowane i wliczają się w ogólną liczbę zebranych podpisów. Prosimy- PODPISUJCIE SIĘ!

1) Petycja w sprawie pociągu Jelenia Góra- Lublin.

Apel w sprawie przywrócenia połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem


2. Petycja w sprawie PIRATA.

Apel w sprawie wydłużenia terminów kursowania pociągu TLK "Pirat"

3. Petycja w sprawie pociągu Kudowa Zdrój- Gdynia

Apel w sprawie przywrócenia połaczenia kolejowego Kudowy Zdrój lub Kłodzka z Gdynią

4. Petycja w sprawie likwidacji linii kolejowej 283 i wpisania jej do RPO na 2014-20

Apel w sprawie linii kolejowej nr 283

Za złośliwość niektórych osób i ich aroganckie podejście do poszczególnych problemów możemy tylko i wyłącznie przeprosić informując jednocześnie, że nie odpowiadamy za treść wpisów umieszczanych na stronach internetowych. Jednocześnie zachęcamy do oddawania podpisów drogą papierową- tych mamy trzy razy więcej.
JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE
RPO NA 2014- 20 DLA LINII 281 I 283 NA DOLNYM ŚLĄSKU JESZCZE JEST MOŻLIWE!


485175 424821540933460 885466753 n

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, w odpowiedzi na pisma skierowane do nich w dniu 13 lutego 2013 roku informuje, że kwestia wprowadzenia jakichkolwiek inwestycji remontowych dotyczących linii 283 na odcinku Jelenia Góra- Lwówek Ślaski czy 281 na odcinku Oleśnica- granica województwa na listę działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego będzie możliwa dopiero po uzyskaniu stosownej informacji o wysokości środków, przyznanych w ramach podziału puli państwowej oraz o możliwościach finansowania infrastruktury kolejowej w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych w nowej perspektywie finansowej. Obecnie trwają prace nad wypracowaniem linii demarkacyjnej pomiędzy programami krajowymi i regionalnymi, co ma kluczowe znaczenie dla selekcji zadań, których finansowanie przewiduje się w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Należy przy tym podkreślić, że ewentualny wniosek o uwzględnienie projektu winien złożyć zarządca infrastruktury. Dodają również, iż w związku z informacjami o możliwym wyłączeniu z eksploatacji linii 283 wystąpiliśmy do PKP Polskich Linii Kolejowych z prośbą o ponowną analizę tego przypadku

Jutro, to jest 1 marca o godzinie 13:00 w Biurze Poselskim Poseł na Sejm RP Marzeny Machałek odbędzie się spotkanie robocze w sprawie linii 283, w którym udział wezmą Pani Poseł wraz z Prezesem KODLK Grzegorzem Olesiem.
WIELKOPOLSKIE NIE CHCE POCIĄGÓW NA LINII 281
CZYLI DALSZY CIĄG KOMEDII POD TYTUŁEM "ODWALCIE SIĘ OD NAS I DAJCIE NAM ŚWIĘTY SPOKÓJ"


pkpj0825

Pośpieszny Gdynia- Jelenia Góra przez Gniezno, Jarocin, Krotoszyn, Wrocław opuszcza Gdańsk Wrzeszcz 1998

Wielkopolski Urząd Marszałkowski potwierdził, że pociągi z Jarocina do Gniezna nie powrócą w czerwcu. Planujemy natomiast uruchomić w grudniu jedną parę pociągów z Poznania przez Wrześnię do Gniezna- Anna Parzyńska-Paschke, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego (UMWW). Sekcja Wielkopolska KODLK już wysłała swój sprzeciw do Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Nawet jeśli ów jedyny kurs zostanie uruchomiony, zapewni połączenie tylko raz dziennie i tylko pomiędzy Gnieznem a Wrześnią. 42 kilometry trasy z Wrześni do Jarocina nadal nie będą obsługiwane przez żadne pociągi pasażerskie. W apelu wysłanym przez naszą organizację czytamy, że propozycja przedstawiona przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i spółkę samorządową Koleje Wielkopolskie uruchomienia tylko jednej pary połączeń i tylko na odcinku Gniezno-Września to kpina. Kpina z potrzeb ludności zamieszkałej przy linii i kpina z pasażerów Kolei Wielkopolskich, gdyż spółka chce na siłę udowodnić, że reaktywacja tej linii nie ma sensu ekonomicznego.
Aby reaktywacja się udała należy przede wszystkim postawić na wydłużoną relację czyli Gniezno-Jarocin-Krotoszyn. Połączenie to gwarantuje przede wszystkim dojazd do pracy, szkół
i uczelni mieszkańcom południowo-wschodniej Wielkopolski, którzy niekoniecznie pracują w Poznaniu, lecz w Miłosławiu, Chwalibogowie, Wrześni czy Gnieźnie. Nie może być to tylko jedna para w dni szkolne ale co najmniej 3 pary pociągów (mogą być to szynobusy), skomunikowanych w Gnieźnie z: pociągami z/do Poznania i Inowrocławia, Wrześni : z/do Poznania i Konina/Kutna a także w: Jarocinie –z/do Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Poznania, Krotoszynie – z/do Wrocławia, Ostrowa Wielkopolskiego i Leszna. Para pociągów Gniezno-Września – Poznań mogłaby być uzupełnieniem istniejącej oferty, kierowanej głównie do studentów, przy czym musiałby być to pociąg wieczorny a najlepiej z miejscowości, z której najczęściej dojeżdżają studenci do Poznania, czyli z Mogilna.
Koleje Wielkopolskie, jako spółka realizująca przewozy pasażerskie regionalne w Województwie Wielkopolskim powinna wziąć pod uwagę nie tylko własne obiegi, które zostaną „odkryte”, ale także potrzeby mieszkańców niżej wymienionych gmin:
• Czerniejewo –ponad 7 tysięcy mieszkańców,
• Września- 30 tysięcy mieszkańców (wraz z powiatem – 70 tys. mieszkańców),
• Miłosław – 10 tysięcy mieszkańców,
• Żerków – 10,5 tysiąca osób,
• Jarocin – 44 tysiące osób (wraz z powiatem 70 tysięcy mieszkańców),
• Koźmin Wielkopolski – 14 tysięcy osób,
• Krotoszyn – 40 tysięcy mieszkańców (wraz z powiatem 77 tysięcy mieszkańców),

Ograniczenie prędkości do 30 km/h obowiązuje jedynie na odcinku Września-Książno. Na pozostałych odcinkach prędkości wahają się od 60 km/h (Gniezno-Września), 50 km/h Jarocin-Książno, z odcinkowym 80 km/h na odcinku Jarocin-Radlin Wielkopolski i 100 km/h od posterunku Orzechowo Most-Żerków. Na odcinku Jarocin-Krotoszyn natomiast prędkość waha się od 60 do 80 km/h, tak więc stwierdzenie, iż połączenie nie jest opłacalne z powodu niskiej szlakowej uważamy za całkowicie

Nadal domagamy sie wprowadzenia minimum trzech par pociągów w relacji Gniezno- Krotoszyn od 15 grudnia 2013.
Z DOLNOŚLĄSKICH TORÓW
430073 411940682221546 1680144148 n

Lwówecka jednak do likwidacji

Linia lwówecka idzie do likwidacji- taką informację podał Minister Massel na wczorajszym posiedzeniu Komisji Infrastruktury w Warszawie. Swój sprzeciw w tej sprawie wyraziła Poseł na Sejm RP Marzena Machałek, która uczestniczyła we wczorajszym spotkaniu. W przyszłym tygodniu zaplanowane zostanie spotkanie Poseł Machałek oraz KODLK z lokalnymi i ogólnopolskimi mediami. Na stronie internetowej proca.pl została już opublikowana lista, na której można wyrazić swój sprzeciw dotyczący likwidacji linii kolejowej Jelenia Góra- Lwówek Śląski- Zebrzydowa.


Będzie remont linii 289

Wczorajsze spotkanie z Masselem pozostawiło jednak swój pozytywny oddźwięk. Otóż linia 289 Legnica- Rudna Gwizdanów, o której remont zabiega KODLK wspólnie z Posłem na Sejm RP Wojciechem Zubowskim bedzie remontowana!. Rozpoczęcie prac rozpocznie się prawdopodobnie w kwietniu 2014 i będą one prawdopodobnie finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20. Więcej informacji podamy w przyszłym tygodniu.

Pociągi IR do Jeleniej Góry, Węglińca i Międzylesia równiej w rozkładzie jazdy 2013/14

Jak poinformował nas Pan Krzysztof Szymański odpowiedzialny w centrali Przewozów Regionalnych za układanie rozkładu jazdy pociągi InterREGIO "Galicja", "Szczeliniec", "Rudawy, "Sokoliki, "Mamry" oraz "Łużyce", które obecnie kursują do Jeleniej Góry, Węglińca oraz Międzylesia na dzień dzisiejszy również planowane są w rozkładzie jazdy 2013/14. Nie ma również obaw, aby pociąg InterREGIO "Łużyce" relacji Węgliniec- Kraków został zlikwidowany wraz z czerwcową korektą obecnego rozkładu jazdy.

Bez zmian również do Warszawy i Gdyni

W chwili obecnej na przyszły rozkład jazdy planowane są również pociągi TLK "Wrocławianin", "Śnieżka", "Karkonosze" i "Rozewie" w relacjach takich, w jakich występują obecnie- potwierdziła Anna Lenarczyk Dyrektor Biura Zarządzania Produktami PKP InterCity. Spółka na dzień dzisiejszy nie planuje uruchamiania pociągu międzynarodowego w relacji Warszawa- Drezno. Na chwilę obecną nie wiadomo, jeszcze jaką trasą zaplanowane zostanie kursowanie pociągu TLK "Karkonosze" relacji Szklarska Poręba Górna- Warszawa Wschodnia. Nie wiadomo czy pociąg pojedzie przez Lubliniec, czy tak jak obecnie przez Katowice.
DALSZE DZIAŁANIA W SPRAWIE LINII 283
38e319311138f1a3med



Rozgłos w sprawie likwidacji linii 283 spowodował szybką reakcję mediów i włodarzy ziemi jeleniogórskiej i województwa. Swój sprzeciw wyrazili już przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz Poseł Marzena Machałek, z którą Komitet utrzymuje współpracę od ponad trzech lat. W dniu dzisiejszym o godzinie 17 w Warszawie odbyło się posiedzenie Komisji Infrastruktury z Ministrem Masselem . Niestety jeszcze nie wiemy jakie są wyniki rozmów. Od dnia wczorajszego do dziś do godziny 19:00 zebraliśmy już ponad 250 podpisów. 4 marca ruszymy z akcją zbierania podpisów w formie papierowej. O tym kiedy i jak będą zbierane podpisy poinformujemy Państwa w kolejnym artykule.

INFORMACJA
364c2212c0c2ab29med


ZBIERAMY PODPISY PRZECIWKO LIKWIDACJI LINII!



PKP PLK opublikowało listę linii do likwidacji Niestety wśród wymienionych znalazła się m.in. linia kolejowa nr 283 Jelenia Góra – Ławszowa na odcinku Jelenia Góra – Zebrzydowa, a to oznacza, że mieszkańcy takich miejscowości, jak Marczów czy Dębowy Gaj zostaną całkowicie odcięci od świata na zawsze! KODLK mocno przeciwstawia się tej decyzji. Planujemy zwrócić się z tym problemem do marszałka Sejmu oraz burmistrza Lwówka Śląskiego. Będziemy też nawoływali do sprzeciwu mieszkańców miejscowości położonych na trasie przebiegu linii. Być może uda się uratować te piękną linię kolejową przed zagładą, bo inaczej ta linia kolejowa pozostanie tylko w smutnych wspomnieniach na papierze! Wszystko w rękach włodarzy, PKP, a przede wszystkim mieszkańców.
STARANIA O POWRÓT POŁACZENIA KOLEJOWEGO W RELACJI JELENIA GÓRA- LUBLIN NABIERAJĄ TEMPA


W zeszłym tygodniu bardzo szumnie nagłośniliśmy problem związany z brakiem bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Jelenia Góra- Lublin, które niegdyś kursowało przez Wałbrzych, Wrocław, Opole, Częstochowę, Kielce, Radom. Od dnia 1 marca włącznie zamierzamy rozpocząć ponownie zbieranie podpisów pod powyższym pretekstem. Swój oficjalny głos będzie można oddać drogą elektroniczną na specjalnie przygotowanej w tym celu stronie internetowej oraz drogą pisemną w rożnych punktach takich miast jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Lublin czy Wrocław. Akcja potrwa do końca marca. Efektem zakończenia działań będzie zorganizowanie konferencji, której patronem zostanie Poseł na Sejm RP Marzena Machałek.


WINA STOI PO STRONIE PRZEWOŹNIKA

WALCZĄ O POCIĄG DO LUBLINA
POCIĄGIEM DO LUBLINA?

POCIĄGIEM DO LUBLINA

CHCĄ POWROTU POCIĄGU JELENIA GÓRA- LUBLIN

WALCZĄ O POWRÓT POCIĄGU JELENIA GÓRA- LUBLIN

POŁĄCZENIE KOLEJOWE DO LUBLINA ZOSTANIE PRZYWRÓCONE?

TRWA WALKA O POCIĄG JELENIA GÓRA- WAŁBRZYCH- LUBLIN

WALCZĄ O POCIĄG DO LUBLINA
OD NOWEGO ROZKŁADU JAZDY WRÓCĄ POCIĄGI NA LINIE LUBAŃ - WĘGLINIEC I KŁODZKO- KUDOWA

Z odpowiedzi, jaką udzieliła nam Pani Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego na pisma wysłane w dniach 9, 10 i 11 stycznia wynika, że ruch kolejowy na liniach 309 i 279 powróci wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy od 15 grudnia 2013. W sprawie linii do Kudowy czytamy, że:
"przewiduje się, że przywrócenie ruchu pasażerskiego na pełnym odcinku nastąpi od nowego rocznego rozkładu jazdy . Obecnie przewiduje się, że połączenia realizować będą Koleje Dolnośląskie natomiast ostateczne decyzje podejmowane będą w późniejszym okresie. Kursy będą obsługiwane autobusami szynowymi.".

W sprawie połączeń kolejowych na linii 279 przekazano nam, że"obecnie trwają prace koncepcyjne dotyczące możliwości efektywnego powiązania ewentualnych kursów na tej trasie z połączeniami Wrocław- Węgliniec i Jelenia Góra- Lubań Ślaski- Zgorzelec. W związku z powyższym nie jest na razie możliwa precyzyjna odpowiedź kto i w jakich relacjach będzie obsługiwał połączenia."

Nie tak szybko do Lubawki

Przekazano nam również informacje dotyczące ewentualnego uruchomienia połączeń kolejowych codziennego kursowania do Lubawki. W piśmie stwierdzono, że "podstawowym problemem jest nadal nieodbudowanie przez zarządcę infrastruktury łącznicy Marciszów Górny- Krużyn, która skróciłaby czas przejazdu przynajmniej o 15 minut. W związku z powyższym w rozkładzie jazdy 2013/14 planujemy utrzymać sezonowy ruch na linii do Trutnova.

Również nieprędko z Wałbrzycha do Zielonej Góry

W sprawie wprowadzenia bezpośredniego połączenia kolejowego w relacji Wałbrzych- Zielona Góra przez Wrocław zarządca infrastruktury planuje prowadzić prace remontowe i modernizacyjne, które mi.n. obejmą przystanek Wrocław Grabiszyn, gdzie zbiegają się linie z Wałbrzycha, Legnicy, Głogowa, Rawicza i Oleśnicy. W związku z tym spodziewane jest długotrwałe zmniejszenie przepustowości, co spowoduje prawdopodobnie istotne utrudnienia w prowadzeniu ruchu na całym węźle wrocławskim oraz konieczność wprowadzenia czasowych zmian w rozkładach jazdy. W tej sytuacji UMWD nie planuje na razie wprowadzenia nowych połączeń tranzytowych przez Wrocław.

W sprawach dotyczących linii kolejowych nr 279 i 309 KODLK wystąpi obecnie z prośbą do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, o udostępnienie informacji dotyczących obiegu składów na liniach Legnica- Kłodzko, Wałbrzych - Kłodzko, Wrocław- Trzebnica oraz Wrocław- Węgliniec uruchamianych przez "Koleje Dolnośląskie". Naszym głównym celem będzie nawiązanie współpracy z UMWD oraz KD w sprawie utworzenia projektu rozkładu jazdy przyjaznego i odpowiadającego potrzebom podróżnych.
W sprawie linii kolejowej Marciszów - Lubawka wystąpimy z pismem do PKP PLK i Ministerstwa Transportu z prośbą o zagospodarowanie pieniędzy na wyremontowanie łącznicy Marciszów- Krużyn.
W kwestii dotyczącej połączenia kolejowego Wałbrzych - Zielona Góra podważymy tezy urzędników w odpowiedzi na powyższe stanowisko.
STOP DALSZEJ DEGRADACJI LINII KOLEJOWEJ NUMER 281!


Linia 281 Oleśnica-Chojnice, częściowo dwutorowa, zelektryfikowana linia kolejowa łącząca Pomorze oraz Mazury z Wielkopolską i Dolnym Śląskiem. Jako jedna z niewielu dostosowana jest do przewozu ładunków o przekroczonej masie ładunkowej i skrajni. Niestety wieloletnie zaniedbania spowodowały spadek zainteresowania przewozami pasażerskimi na linii, gdyż systematycznie likwidowano na niej ruch dalekobieżny a także regionalny. O poprawę stanu technicznego oraz oferty pasażerskiej od lat zabiegał pan Rafał Pera, jednak jego działania nie przynosiły większych skutków. Dopiero w grudniu 2012, po likwidacji połączeń pasażerskich na odcinku Gniezno-Jarocin ukonstytuowała się grupka miłośników linii kolejowej, która założyła fanpage linii na Facebooku. Pan Maciej Głowicki stworzył petycję o przywrócenie połączeń pasażerskich na odcinku linii 281 -> Gniezno-Jarocin, pod którą na tę chwilę podpisało się 132 osoby, głównie z regionu Wielkopolski. To jednak nie koniec. Nieformalna grupa miłośników linii rozpoczęła ofensywę medialną a także nawiązała współpracę z Komitetem Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych. Dwóch członków grupy zostało członkami KODLK. Już jako członkowie organizacji wysłali pisma, m.in. do: Marszałka Województwa Wielkopolskiego, pana Wojciecha Jankowiaka (cel – wpis linii do WRPO w perspektywie 2014-2020), dyrektora Zakładów Linii Kolejowych w Poznaniu i Ostrowie Wielkopolskim (celem dokonania niezbędnych napraw, umożliwiających zniesienie ograniczeń prędkości, optymalizacji prędkości na wybranych szlakach oraz remontu linii materiałem staroużytecznym). Interweniowano w tej sprawie u radnych sejmiku wielkopolskiego: Pana Kazimierza Pałasza, Błażeja Spychalskiego i Zbigniewa Czerwińskiego a także interpelowano u posłów: Zbigniewa Dolaty oraz Krystyny Pośledniej. Nasze żądania możemy sprecyzować w żądaniach :
- od PKP PLK S.A.:
1. Usunięcia ograniczeń stałych na linii umieszczonych w Wykazie Ostrzeżeń Stałych,
2. Optymalizacji prędkości na poszczególnych odcinkach linii,
- Od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego:
• Wpisanie linii kolejowej 281 na odcinku Gniezno Winiary-granica CRI Poznań do Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego – perspektywa 2014-2020,
• Ujęcie linii kolejowej nr 281 w tworzonym planie transportowym dla woj. wielkopolskiego,
• Ustalenie rozkładu jazdy dogodnego dla lokalnych społeczności i wybór przewoźnika,
• Opracowanie harmonogramu współpracy z Województwem Dolnośląskim celem prowadzenia ruchu międzyregionalnego w ciągu Gniezno/Poznań-Wrocław
- Od Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego,
• Wpisanie linii kolejowej 281 Oleśnica-Gniezno na odcinkach Oleśnica-Dąbrowa Oleśnicka oraz Grabowno Wielkie - granica CRI Wrocław do Regionalnego Programu Operacyjnego,
• Ujęcie linii w planie transportowym woj. dolnośląskiego,
• Stworzenie rozkładu jazdy dogodnego dla społeczności lokalnych ,
• Wyboru przewoźnika i współpracy z Województwem Wielkopolskim celem prowadzenia ruchu międzyregionalnego w ciągu Gniezno/Poznań-Wrocław.
- Od spółki Przewozy Regionalne ujęcia kursowania w rozkładzie 2012/13 pociągu Regio/ IR Barycz relacji Gniezno-Jarocin/Wrocław (łącznik do relacji zasadniczej) kursującego przez stacje: Gniezno, Gębarzewo, Czerniejewo, Żydowo, Marzenin, Września, Chwalibogowo, Miłosław, Orzechowo, Żerków, Radlin Wielkopolski.
Udało nam się również nagłośnić sprawę linii w mediach. Napisali o niej:
a) "Rynek Kolejowy"

BRONIĄ POŁĄCZEŃ GNIEZNO- JAROCIN

CO DALEJ Z LINIĄ KOLEJOWĄ OLEŚNICA - GNIEZNO- CHOJNICE

b) "Kurier Kolejowy"

OD GRUDNIA BEZ POŁĄCZEŃ JAROCIN- GNIEZNO

NA LINIĘ WRZEŚNIA- GNIEZNO WRÓCĄ POCIĄGI

CHCĄ UTRZYMANIA POŁĄCZEŃ GNIEZNO- JAROCIN


c) "Nowa Września

WALCZY O KOLEJ, OBWODNICĘ I SĄD DLA WRZEŚNI

W piątek 8 lutego 2013 ukaże się artykuł w "Gnieźnieńskim Tygodniu". Oprócz tego pan Maciej Głowicki, jako członek Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych dokonał wpisu linii do konsultacji społecznych Wieloletniego Planu Inwestycji Kolejowych do 2020 roku. Pozostało nam również zabieganie o wpisane wielkopolskiego odcinka linii do WRPO, dolnośląskiego do RPO oraz POIŚ-a.

Również Państwo mogą wesprzeć nasze działania. Poniżej znajduje się wzór dokumentu "Formularza zgłoszeniowego w Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015". Możecie go Państwo wypełnić wpisując we wzorze swoje niezadowolenie płynące z zaniedbań, jakich dopuściło się PKP PLK w ciągu kilkudziesięciu ostatnich lat na linii kolejowej nr 281. Formularz poniższy należy wysłać do dnia 11 lutego tego roku na adres e-mail: wpik@transport.gov.pl

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY
NIEWIELKI POSTĘP W SPRAWIE LINII 289

Rozpoczęta w październiku zeszłego roku akcja medialna wymierzona przeciwko decydentom odpowiedzialnym za zaniedbania związane z przesunięciem remontu linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów ponownie przybiera na sile. Jeden z przedstawionych przez KODLK i Posła na Sejm RP Wojciecha Zubowskiego celów został zrealizowany. Z informacji, które udzieliła Panu Posłowi Zastępca Dyrektora Departamentu Infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego Pani Agnieszka Zakęś wynika, że linia ta zostanie wpisana do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20. Dopiero remont linii tak naprawdę zadecyduje o wskrzeszeniu ruchu regionalnego w tym regionie. W odpowiedz na e-mail czytamy:

"Samorząd Województwa Dolnośląskiego jest na etapie opracowywania Planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego (tzw. planu transportowego) dla Województwa Dolnośląskiego. Prace nad nim, zgodnie z ustawą o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16.12.2010 r., powinny trwać nie dłużej niż 3 lata od dnia wejścia w życie ustawy, tj. do marca 2014r. Plan ten pozwoli szczegółowo określić obszary wykluczenia komunikacyjnego, a tym samym umożliwić wyznaczenie kierunków działań mających na celu poprawę dostępności komunikacyjnej.

Należy jednakże pamiętać, że aby w ogóle rozważać przywrócenie regionalnego ruchu pasażerskiego na trasie Legnica - Rudna Gwizdanów konieczne jest zapewnienie przez zarządcę infrastruktury (PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.) stanu torowiska umożliwiającego jazdę ze średnią prędkością na poziomie minimum 60-80 km/h. Według posiadanych informacji, PKP PLK S.A. na najbliższy roczny rozkład jazdy (2013/14, wejdzie on w życie 15.12.2013 r.) przewiduje na zdecydowanej większości omawianej trasy prędkość maksymalną 50 km/h z dodatkowymi licznymi ograniczeniami do 20-30 km/h.
W związku z powyższymi uwarunkowaniami obecnie nie planujemy przywracania regionalnych połączeń kolejowych na odcinku Legnica - Rudna Gwizdanów w rozkładzie jazdy 2013/14.
Może to nastąpić dopiero po przeprowadzeniu przez PKP PLK rewitalizacji linii, która to planowana jest w przyszłej perspektywie unijnej na lata 2014-2020".


Dzięki temu szybciej będzie można zgromadzić środki na jej remont z funduszy unijnych. Dla nas oznacza to zrobienie wielkiego kroku w kierunku wyremontowania infrastruktury kolejowej na odcinku Legnica- Lubin Górniczy- Rudna Gwizdanów, ponieważ wpisanie linii do RPO stanie się podstawą do dalszych działań. Wiceminister Andrzej Massel, w rozmowie z parlamentarzystami wyjawił głębokie zainteresowanie sprawami dotyczącymi tej linii. W związku z powyższym 20 lutego w Warszawie zostanie zorganizowane posiedzenie Komisji Infrastruktury, na którym to temat zostanie szeroko omówiony. Swoje niezadowolenie wyraziła również przewodnicząca Dolnośląskiej Grupy Parlamentarzystów Pani Ewa Wolak. W sprawę zaangażował się również Sejmik Województwa Dolnośląskiego oraz Prezydent Lubina. Jedno jest pewne- remontu tej linii jeszcze w tym roku nie będzie. Oburzeni są również samorządowcy z terenu największych gmin Zagłębia Miedziowego, którzy podpisali umowę o współpracy i do 2020 roku chcą uruchomić kolej podmiejską z Legnicy do Głogowa. Sygnatariusze porozumienia chcą przede wszystkim sięgnąć po pieniądze unijne i z Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Spotkanie, które odbędzie się 20 lutego w Warszawie powinno jaśniej określić kierunek działania Rządu w sprawie linii kolejowej 289, ponieważ postawa PKP PLK, jako spółki odpowiedzialnej za remont linii jest bardzo bierna. W odpowiedzi e-mail, której udzielił Maciej Dutkiewicz rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe w Warszawie jednemu z członków naszej grupy czytamy, że "planowana przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rewitalizacja linii kolejowej Legnica – Rudna Gwizdanów została odsunięta w czasie na skutek nałożenia przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska we Wrocławiu obowiązku przeprowadzenia oceny oddziaływania inwestycji na środowisko.
Podkreślam, że odsunięcie w czasie inwestycji nie oznacza zawieszenia prac przygotowawczych.Inwestycja została uznana, między innymi ze względu na uwagi mieszkańców Lubina, za przedsięwzięcie mogące w znacznym stopniu oddziaływać na środowisko. Przeprowadzenie w sposób rzetelny oceny oddziaływania inwestycji na środowisko wymaga długotrwałych, liczących nawet kilkanaście miesięcy badań i przygotowania raportu, który po wykonaniu jest analizowany przez regionalną dyrekcję ochrony środowiska. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planowały przeprowadzić inwestycję z wykorzystaniem środków UE przeznaczonych na lata 2007 – 2013, a oznacza to w praktyce konieczność jej zakończenia w 2014 roku.
Odnosząc się do Pańskich pytań chciałbym jeszcze poinformować, że prace związane z raportem środowiskowym dla Jelenia Góra - Szklarska Poręba prowadzono od 2009 roku.
Na niektóre pytania, zwłaszcza te związane z opiniami innych podmiotów (spółka KGHM i samorząd Lubina) odpowiedzieć nie mogę. Proszę o bezpośredni kontakt z tymi podmiotami."
Przedstawiciel UMWD Pan Bartosz Jakubowski też nie potrafił kompetentnie odpowiedzieć na zadane mu w rozmowie telefonicznej pytania .
Posiedzenie Komisji Infrastruktury, które odbędzie się 20 lutego powinno rozwiać wszelkie wątpliwości.

Również Państwo mogą wesprzeć nasze działania. Poniżej znajduje się wzór dokumentu "Formularza zgłoszeniowego w Programie Inwestycji Kolejowych do roku 2015". Możecie go Państwo wypełnić wpisując we wzorze swoje niezadowolenie płynące z przesunięcia i braku zaangażowania PKP PLK w sprawę remontu linii kolejowej 289. Formularz poniższy należy wysłać do dnia 11 lutego tego roku na adres e-mail: wpik@transport.gov.pl

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Poniżej znajdują się linki do artykułów, które dzięki naszemu zaangażowaniu pojawiły się na przełomie września i października 2012 w dolnośląskich mediach.


WALCZĄ O POCIĄGI NA LINII LEGNICA- RUDNA GWIZDANÓW


BĘDĄ WALCZYĆ O POCIĄGI


PIENIĄDZE NA TORY PRZESUNĘLI NA REMONT DWORCA


KOMITET BRONI LINII I POCIĄGÓW


PROGRAM REWITALIZACYJNY OKROJONY


WALCZĄ O POCIĄGI NA LINII LEGNICA- RUDNA GWIZDANÓW


POSLOWIE Z PIS POWALCZĄ O POCIĄGI


POSEŁ Z PIS POWALCZY O POCIĄGI


PYTAJĄ O POŁĄCZENIA I REMONT

WALCZĄ O POCIĄG LEGNICA- RUDNA GWIZDANÓW


CO Z LINIĄ KOLEJOWĄ LEGNICA- RUDNA GWIZDANÓW

PKP ODKŁADA REMONT LINII LEGNICA- RUDNA GWIZDANÓW


NIEPRĘDKO POJEDZIEMY POCIĄGIEM DO LUBINA


KOMITET ŻĄDA REMONTU LINII LEGNICA- RUDNA


DOLNOSLĄSKIM STRATEGOM DO SZTAMBUCHA


POCIĄGI JEDNAK NIE WRÓCĄ DO LUBINA


POSEŁ WALCZY O POŁĄCZENIA KOLEJOWE


WOJCIECH ZUBOWSKI WALCZY O KOLEJ


PIERWSZA PORAŻKA REWITALIZACYJNA PKP


WALCZA O POCIĄG LEGNICA- RUDNA



WOJNA O LUBLIN WSKRZESZONA!


Starania o przywrócenie połączenia kolejowego łączącego Lublin z Wałbrzychem i Jelenią Górą jak do tej pory nie przyniosły oczekiwanego skutku. W związku z powyższym w tym roku planujemy uderzyć ze zdwojoną siłą. W sprawę zaangażowaliśmy dodatkowo samorządy i Związki Zawodowe Działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu. Z apelem o przywrócenie tego zacnego pociągu odbiliśmy zarówno do PKP InterCity, jak i Przewozów Regionalnych. W przyszłym tygodniu w biurze Poselskim Poseł na Sejm RP Marzeny Machałek odbędzie się spotkanie organizacyjne mające na celu ustalenie konkretnego terminu konferencji, która miałaby się odbyć na przełomie marca i kwietnia, z udziałem wszystkich zainteresowanych oraz spółek realizujących dalekobieżne przewozy pasażerskie. W dniu wczorajszym pismo popierające nasze starania do Prezes Przewozów Regionalnych Pani Małgorzaty Kuczewskiej- Łaski wysłały wspomniane wcześniej Związki Zawodowe.

Strona 11 z 24 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Image and video hosting by TinyPic
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:
PRASA KOLEJOWA


WYSZUKIWARKA STRON
WIADOMOŚCI
KRAINA UŚMIECHU
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie