Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓW Sierpień 22 2014 19:39:03
Reklama
T-Mobile | Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
CSMK
Portal Kolejowych Pasażerów
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
  KODLK PATRONEM PRZYWRÓCENIA CODZIENNYCH KURSÓW Z JELENIEJ GÓRY DO LUBAWKI I CZESKIEGO TRUTNOVA


Czy możliwe jest przywrócenie połączeń kolejowych codziennego kursowania na trasie Jelenia Góra- Lubawka? Na ten temat 24 października w siedzibie kamiennogórskiego starostwa dyskutowali przedstawiciele powiatu, burmistrz Kamiennej Góry i wójt gminy Marciszów. KODLK zdecydował się objąć patronat nad tą akcją. Za dwa tygodnie koordynator naszej organizacji odbędzie spotkanie ze starostą Panią Ewą Kocembą. Wtedy to zostaną ustalone dalsze konkrety w tej przedmiotowej sprawie. Pozostaje trzymać kciuki, aby połączenia kolejowe Jeleniej Góry z Lubawką w rj 2013/14 zagościły na stałe codziennie. O wynikach rozmów na pewno Państwa poinformujemy.
  CO DALEJ W SPRAWIE LINII KOLEJOWEJ 289?


Wczoraj o godzinie 12:00 w Restauracji "Blues Cafe" w Jeleniej Górze odbyło się kolejne, drugie już spotkanie koordynatora KODLK Grzegorz Olesia z przedstawicielem Pana Posła Wojciecha Zubowskiego. Dyskutowaliśmy również z władzami Lubina. Temat dotyczył oczywiście problemu związanego z modernizacją linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. W wyniku tych rozmów zostaną podjęte działania prowadzące do zorganizowania konferencji poruszającej wspomnianą wyżej problematykę. Do końca tego tygodnia zostanie wysłana interpelacja, która da nam odpowiedź na trzy podstawowe pytania:
1) Gdzie podziały się środki finansowe zgromadzone na to przedsięwzięcie?
2) Na kiedy planowane jest rozpoczęcie prac modernizacyjnych?
3) Dlaczego badania środowiskowe na tej linii nie zostały przeprowadzone odpowiednio wcześniej?

Odpowiedź na interpelację będzie stanowiła podstawę do zorganizowania konferencji, która prawdopodobnie odbędzie się na przełomie lutego lub marca 2013.
  WSZYSTKO DLA LUDZI


Cudowna atmosfera, wrażliwi ludzie, miejsce o którym nie da się zapomnieć. To wszystko trzeba przeżyć żeby być w stanie pojąć działanie przepotężnej siły walki o siebie a przede wszystkim ogromnego pokładu miłości jaki drzemie w organizatorach oraz uczestnikach tych spotkań.
Tak o Fundacji Arka z Bydgoszczy działającej na rzecz osób niepełnosprawnych wypowiedział się Wałbrzyski społecznik Tomasz Dydo, który 08.11.2012 reprezentował Wałbrzych biorąc udział w podsumowaniu ósmej już edycji konkursu literacko-fotograficznego zatytuołwanego "Piękni Niepełnosprawni" organizowanego przez tę instytucję dając krótki koncert.
Radakca ":Wałbrzyszek.com" zapytała Pana Tomasza o kilka szczegółów.

Panie Tomaszu. Wiemy o Pańskich działaniach na rzecz połączeń dalekobieżnych dla naszego miasta. Nie wiedzieliśmy natomiast o działalności charytatywnej prowadzonej przez Pana. Czy zdradzi Pan kilka szczegółów na ten temat?

Szanowni Państwo. Jestem osobą skromną nie lubiącą wielkiego rozgłosu, dlatego też o wielu moich działaniach nie było informacji w mediach.
Pomagałem ludziom bezinteresownie do momentu aż na jednej z imprez nie zaczęto nadużywać mojego zaufania.
Wtedy też postanowiłem zawiesić swoją działalność polegającą na bezpośredniej pomocy ludziom.

Działał Pan także muzycznie dając do 2006 roku koncerty w różnych ośrodkach kultury w Polsce.
Co było powodem zawieszenia tych przedsięwzięć?

Działalność muzyczna została zawieszona głównie z powodów osobistych o których nie chciałbym rozmawiać.

Proszę w takim razie powiedzieć skąd nagła zmiana decyzji? Słyszeliśmy, że pan wznawia swoją działalność muzyczną jak również charytatywną.

To prawda. Wszystko zaczęło się pewnego wieczoru gdy słuchałem radia internetowego prowadzącego audycje dla osób niepełnosprawnych.
Uczestnicy programu mogli brać czynny udział za pomocą komunikatora skype.
Zaintrygowała mnie jedna z uczestniczek która tajemniczo milczała.
Postanowiłem że na piszę do tej osoby.
Okazała się nią bardzo sympatyczna, młoda, zdolna poetka z którą nawiązałem znajomość.
Ania jest osobą niepełnosprawną ruchowo.
Mimo tego zawsze pogodna, ciepła, wrażliwa co w dzisiejszych czasach jest niestety rzadkością.
Podczas naszych rozmów udało mi się namówić Anię aby przesłała mi jedno ze swoich dzieł.
Było to jedno z wielu przepięknych opowiadań które pisze.
Zwierzyła mi się także iż współpracuje z Fundacją Arka która pod swoją opieką ma wielu utalentowanych uczestników.
Powiedziała także iż wybiera się na to spotkanie.
Tydzień przed wyjazdem zadzwoniłem do Ani i okazało się, że nie ma kto z nią po jechać na tę imprezę.
Dowiedziawszy się o tym fakcie podjąłem działania zmierzające ku natychmiastowemu rozwiązaniu tego problemu.
W ciągu kilku dni sprawa została załatwiona i Ania pojechała na spotkanie.
Szefowa fundacji postanowiła zaprosić mnie na tegoroczne podsumowanie.
Nie obyło się bez problemów. Z powodu prowadzonych prac remontowych głównie na linii kolejowej E 59 z Wrocławia do Poznania a co za tym idzie słabego skomunikowania pociągów nie mógłbym w dogodny sposób dotrzeć na miejsce.
Dzięki uprzejmości oraz wielkiemu zaangażowaniu w tę sprawę Polskich Linii Lotniczych Lot które stały się jednocześnie sponsorem koncertu udało mi się dotrzeć na czas.
W tym miejscu chciał bym bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom Lotu za ogromny wkład w to przedsięwzięcie.

Przed rozpoczęciem naszej rozmowy wspominał Pan o pewnych problemach z którymi boryka się Fundacja.

Tak. Sytuacja Arki jest bardzo trudna. Jak wiemy w naszym kraju na cele dobroczynne nie wydaje się za wiele.
Pani Kierownik Fundacji choć jest człowiekiem o wielkim sercu i robi wszystko co w jej mocy aby utrzymać wszystko na właściwym poziomie w obecnej chwili nie jest w stanie pokryć wszelkich wydatków związanych z różnymi projektami realizowanymi przez instytucję.
Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą do Państwa oraz firm i instytucji o wsparcie dla działań Fundacji.
Dla wielu z tych ludzi realizowane przedsięwzięcia to jedyne okno na świat.
Pozwólmy osobom niepełnosprawnym na dalszy rozwój ich twórczości, a nie pozwólmy żeby Arka zatonęła.
Wszelkich informacji jak można wesprzeć Arkę można uzyskać na stronie internetowej:
http://www.fundacja-arka.org
lub pod numerem telefonu:
509948759
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych również będzie wspierał te działania. Nawiązaliśmy współpracę z fundacją "Arka" i oficjalnie zaprosiliśmy podopiecznych tej fundacji na imprezę kolejową, która 9 grudnia odbędzie się w Jeleniej Górze. Również zaproszenia dostały wszystkie placówki szkolne i wychowawcze w tym Domy Dziecka, Hospicja i Szpitale działające na terenie Jeleniej Góry i okolic. Impreza, jaką organizujemy już po raz drugi wspólnie z Poseł Marzeną Machałek oraz Związkiem Zawodowym KONTRA organizowana jest w szczególności z myślą o dzieciach i najbardziej potrzebujących. Sprawmy, aby w tym wesołym dla naszej organizacji dniu dać dzieciom i osobom niepełnosprawnym odrobinę radości. Nie działamy dla dobra własnego. Wszelkie apele, prośby, pisma oraz interpelacje i akcje kolejowe organizujemy z myślą o zwykłych ludziach, którzy to z komunikacji kolejowej korzystają. Wszystkie sukcesy im dedykujemy i zawdzięczamy.

Ratujmy dobro!
  DALSZE DZIAŁANIA W SPRAWIE LINII 289


Miesiąc temu informowaliśmy Państwa o rozpoczęciu akcji związanej z remontem linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Informacja o wskrzeszeniu naszych działań bardzo szybko rozniosła się po całym województwie powodując niemałe poruszenie w środowisku kolejowym. W akcję włączyły się wszystkie media lokalne z okręgu Zagłębia Legnicko- głogowskiego. Napisano w tej sprawie dziesiątki artykułów oraz zaangażowano społeczność lokalną. Swoje poparcie w tej sprawie zapewnił Pan Wojciech Zubowski poseł z ramienia PiS, Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy, Starosta oraz Prezydent Lubina. Starosta Lubina Pan Adam Myrda wraz z Prezydentem Panem Robertem Raczyńskim spotkali się w tej sprawie w Warszawie z Przewodniczącym Komisji Infrastruktury Panem Zbigniewem Rynasiewiczem. Prezes poparł wspólne działania oraz obiecał, że w niedługim czasie odbędą się w tej sprawie rozmowy z Wiceministrem Masselem. Koordynator KODLK we wtorek 13 października spotka się w tej sprawie z Asystentem Pana Posła Wojciecha Zubowskiego w Jeleniej Górze. Będziemy rozmawiać na temat dalszych działań. W drugiej połowie listopada natomiast pojedziemy do Lubina na spotkanie z Prezydentem i Starostą, aby tam przedyskutować podjęte już kroki i opracować dalszą strategię.
  WSPÓLNYMI SIŁAMI, DLA WSPÓLNEGO DOBRA!!!ROZPOCZYNAMY BATALIĘ O POŁĄCZENIA JELENIEJ GÓRY Z LUBLINEM, KUDOWY ZDRÓJ Z GDYNIĄ ORAZ URUCHOMIENE W TERMINIE CODZIENNYM TLK "PIRAT"


Pomimo usilnych starań i interpelacji wysyłanych przez naszą organizację oraz Związki Zawodowe do zarządcy infrastruktury, PKP InterCity, Przewozów Regionalnych oraz Ministerstwa Transportu nie udało się do tej pory przywrócić połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem. W związku z powyższym wspólnie z Poseł Marzeną Machałek na przełomie lutego i marca przyszłego roku zorganizowana zostanie kolejna konferencja z udziałem decydentów ze spółek kolejowych i ministerstwa. Obecny na konferencji 30 października Minister Massel sam stwierdził, że połączenie kolejowe Dolnego Śląska z Lubelszczyzną jest słabe i postara się temu zapobiec. Obiecał, że w rozkładzie jazdy 2013/14 pociąg w relacji Jelenia Góra- Lublin powinien pojechać przynajmniej w okresie feryjno- wakacyjnym. My jednak nie poprzestaniemy na jego obietnicach. Organizowana w tym celu konferencja rozstrzygnie wieloletni spór z władzami PKP InterCity o to połączenie.
Również od stycznia będziemy naciskać Ministerstwo Transportu, aby wywiązali się z obietnicy uruchomienia w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągu sezonowego łączącego Kotlinę Kłodzką z Pomorzem. Obietnice składane przez Ministerstwo muszą zostać wprowadzone w życie.
Nie bez znaczenia jest również dla nas linia kolejowa 273 Wrocław- Szczecin. Kursujący na tym odcinku tylko jeden pociąg dalekobieżny TLK "Hetman" relacji Zielona Góra- Zamość nie uzupełnia wystarczająco oferty przewozowej PKP InterCity na tej trasie. W związku z prowadzonymi na odcinku Głogów- Rzepin pracami modernizacyjnymi postaramy się o wydłużenie terminów kursowania drugiego bardzo popularnego na tej linii pociągu dalekobieżnego TLK "Pirat" Bielsko Biała- Kołobrzeg/ Świnoujście. Nasza organizacja będzie apelowała o przemianowanie tego pociągu na odcinku Bielsko Biała- Szczecin z pociągu sezonowego na pociąg codziennego kursowania. Nie wykluczone, że i w tej sprawie zostanie zorganizowana konferencja.
Wszystkie akcje wspierać będą Marzena Machałek, samorządy dolnośląskie oraz Związki Zawodowe Działające Przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu. Przedstawiciele "Kontry" zapowiedzieli, że nie pozostawią nas samych z tymi problemami!
  REMONT LINII 279 RUSZYŁ PEŁNĄ PARĄ


Konferencja sierpniowa w Lubaniu dała pozytywne rezultaty. W połowie października ruszył remont linii kolejowej 279 Lubań- Węgliniec. Prace remontowe będą również prowadzone w roku przyszłym. Całość inwestycji pochłonie milion 700 tys. zł i będzie realizowana z Funduszu Kolejowego. Po remoncie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 60 - 70 km/h co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu między Lubaniem a Węglińcem. Wiceminister Andrzej Massel, który w zeszły wtorek gościł w Jeleniej Górze i Węglińcu zapowiedział, że postara się zrobić wszystko, aby najpóźniej do grudnia przyszłego roku na omawianą linię powróciły pociągi pasażerskie.
  REWOLUCJA W SEGMENCIE POŁĄCZEŃ DALEKOBIEŻNYCH NA DOLNYM ŚLĄSKU


Dzięki działalności KODLK, oraz współpracy z Poseł Marzeną Machałek i Związkiem Zawodowym "Kontra" do rozkładu jazdy zostanie wprowadzonych aż 5 nowych połączeń.
9 grudnia 2012 wejdzie w życie nowy rozkład jazdy pociągów. Dla Dolnego Śląska oznacza to bardzo duże zmiany. Najwięcej z nich nastąpi w segmencie połączeń dalekobieżnych. Wśród nich znajdą się pociągi : InterREGIO "Łużyce" z Węglińca do Krakowa. TLK "Wrocławianin" z Legnicy do Warszawy, TLK "Śnieżka" z Jeleniej Góry do Warszawy, InterREGIO "Rudawy" z Jeleniej Góry do Białegostoku (powrót z Olsztyna jako InterREGIO "Sokoliki") oraz wagony do TLK "Rozewie" w relacji Jelenia Góra- Gdynia, które będą kursowały codziennie a nie jak do tej pory tylko w ferie wakacje dłuższe weekendy i święta. Nadal kursowały będą również codziennie TLK "Karkonosze" Warszawa- Jelenia Góra (Szklarska Poręba), InterREGIO "Szczeliniec" Białystok- Międzylesie (powrót jako InterREGIO "Mamry" w relacji do Olsztyna) oraz InterREGIO "Galicja" z Jeleniej Góry do Krakowa, do których to uruchomienia również przyczyniła się nasza organizacja oraz Związkowcy i Poseł Machałek.

Najwięcej pozytywnych zmian zajdzie na linii 274 z Jeleniej Góry do Wrocławia. Oprócz "Karkonoszy", "Galicji" i kursującego również codziennie "Kamieńczyka" relacji Jelenia Góra- Poznań (od 9 grudnia ze Szklarskiej Poręby) dojdą jeszcze omawiane powyżej pociągi "Śnieżka" "Rudawy" i wagony do pociągu "Rozewie", które na odcinku Jelenia Góra- Wrocław pojadą połączone ze składem TLK "Karkonosze". Odjazd pociągu InterREGIO "Rudawy" ze stolicy Karkonoszy planowany jest na godzinę 07:22 a przyjazd jako InterREGIO "Sokoliki" z Olsztyna na godzinę 18:45. Odjazd TLK "Śnieżka" do Warszawy Wschodniej zaplanowano na godzinę 13:02 a przyjazd do Jeleniej Góry na godzinę 15:02. Umożliwi ponowny dojazd mieszkańcom Karkonoszy i Kotliny Jeleniogórskiej, jak i również Wałbrzycha do Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza, Sieradza czy Łodzi. TLK "Karkonosze" do Warszawy Wschodniej z wagonami pociągu TLK "Rozewie" do Gdyni Głównej odjedzie z JG o 19:56 a przyjedzie do JG o 09:11. Nie zmienią się natomiast godziny kurowania pociągu InterREGIO "Galicja" wyjazd tego wspaniałego pociągu planowany jest 27 minut po godzinie 11 a przyjazd w Karkonosze 43 minuty po godzinie 17.


Nowością jest powrót pociągów dalekobieżnych na linię zgorzelecką. Omawiany już wcześniej InterREGIO "Łużyce" wyjedzie z Węglińca do Krakowa o godzinie 06:28 a przyjedzie do Węglińca o 21:57. Na odcinku Węgliniec- Wrocław pociąg będzie kursował jak REGIO umożliwiając również ludziom z mniejszych miejscowości dojazd do szkoły i pracy, oraz większych ośrodków aglomeracyjnych, takich jak Opole, Katowice czy Kraków. Na stacji Legnica będzie skomunikowany z TLK "Wrocławianin" który o godzinie 07:25 pojedzie do Warszawy Wschodniej umożliwiając mieszkańcom Magistrali Zgorzeleckiej po trzech latach przerwy ponowny dojazd do Ostrowa Wielkopolskiego, Kalisza, Sieradza, Łodzi i Warszawy. Powrót tego pociągu do Legnicy planowany jest na godzinę 21:20.


Kotlinę Kłodzką z resztą kraju nadal połączy InterREGIO "Szczeliniec" z Białegostoku do Międzylesia ( w powrotną stronę jako InterREGIO "Mamry" do Olsztyna). Przyjazd i odjazd tego pociągu dla stacji Międzylesie nie ulegnie większym zmianom.

  PEŁNI OPTYMIZMU PO ROZMOWIE Z MINISTREM MASSELEM


Dzisiaj o godzinie 9:00 w sali numer 15 Ratusza w Jeleniej Górze odbyło się spotkanie KODLK, samorządów ziemi jeleniogórskiej oraz dziennikarzy z Wiceministrem do spraw Kolei Panem Andrzejem Masselem. Minister zapewnił, że na przyszły rok na modernizację linii kolejowej 274 zabezpieczono 76 mln zł. Pieniądze te w całości będą pochodziły z Funduszu Kolejowego. W odpowiedzi na pytanie dotyczące modernizacji linii kolejowej 279 Lubań- Węgliniec Minister potwierdził, że prace remontowe na tej linii już się zaczęły i będą trwały również w przyszłym roku. Całość inwestycji pochłonie 1 700 tys. zł. Najbardziej zaawansowane prace będą realizowane na odcinku od czwartego do jedenastego kilometra, czyli na tym odcinku, który według Ministra Massela jest obecnie w najgorszym stanie. Jedno jest pewne, że jeżeli prace remontowe będą realizowane zgodnie z terminem, a wszystko na to wskazuje, że tak się stanie, to już w czerwcu a najpóźniej w grudniu przyszłego roku pociągi na linię 279 powrócą. Minister przychylnie również wypowiedział się na temat przywrócenia dalekobieżnych połączeń kolejowych łączących Jelenią Górę z Lublinem i Kudowę Zdrój z Gdynią. Podkreślił, że z Lublinem kiepsko skomunikowany połączeniami kolejowymi jest cały Dolny Śląsk łącznie z Wrocławiem. Zapowiedział, że postara się, aby w przyszłym rozkładzie jazdy 2013/14 pociągi takich relacji zostały uruchomione przynajmniej w okresie o zwiększonym zapotrzebowaniu na przewozy. W kwestii związanej z pociągiem dalekobieżnym na linii zgorzeleckiej do Warszawy Massel jednoznacznie stwierdził, że Ministerstwo Transportu nie ma żadnych przeciwwskazań aby pociąg dojeżdżał do Węglińca. Odpowiedź w tej sprawie obecnie nasuwa się tylko jedna, a na pytanie kto jest winny uruchomienia tego pociągu tylko do Legnicy- odpowiedzcie sobie Państwo sami. Niestety w sprawie remontu linii lwóweckiej z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego na razie trwają rozmowy, ale sam Minister podkreślił, że rokowania nie są pozytywne ponieważ na remont linii potrzeba ponad 70 mln zł, a zdaniem Massela Państwa nie stać na to, aby włożyć tak dużą sumę pieniędzy na modernizację linii kolejowej o znaczeniu stricte regionalnym.
Reasumując całe spotkanie musimy podkreślić, że gdyby nie działania KODLK, Poseł Marzeny Machałek, Związku Zawodowego "Kontra" oraz regionalnych samorządów i mediów, to zaproszenie Ministra Massela do Jeleniej Góry i Węglińca ze strony przedstawicieli Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego nigdy nie zostałoby zrealizowane.
  JUTRO SPOTKANIE Z WICEMINISTREM MASSELEM


Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami jutro o godzinie 9:00 w sali numer 15 jeleniogórskiego ratusza odbędzie się spotkanie z Wiceministrem do spraw kolei Panem Andrzejem Masselem. Rozmowa będzie dotyczyła remontu linii kolejowej 274, 279 oraz połączeń kolejowych na linii zgorzeleckiej do Warszawy. W trakcie konferencji będą omawiane również problemy remontu linii kolejowej C-E 59, E-59 oraz linii Legnica- Rudna Gwizdanów. KODLK również będzie uczestniczył w tych rozmowach. Naszym celem będzie poruszenie wszystkich najważniejszych problemów dotyczących regionu, a w szczególności połączeń kolejowych Jeleniej Góry z Lublinem, Zgorzelca lub Węglińca z Warszawą oraz Kotliny Kłodzkiej z Pomorzem, a także problemu dotyczącego remontu linii kolejowej 274 i linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Organizatorem spotkania jest Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego.
  PLAN TRANSPORTOWY MINISTERSTWA TRANSPORTU NA LATA 2014/15


Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych otrzymał w zeszłym tygodniu odpowiedź na pismo w sprawie uruchomienia po remoncie linii 309 Kłodzko- Kudowa połączenia kolejowego Kudowa Zdrój- Gdynia Główna. Wraz z odpowiedzią Minister Massel przesłał nam "Plan transportowy" z maja i września tego roku. Ciekawa lektura warta zobaczenia poniżej.


PLAN TRANSPORTOWY WRZESIEŃ

PLAN TRANSPORTOWY maj
  CORAZ GŁOŚNIEJ O PROBLEMACH Z REMONTEM LINII 289


Coraz głośniej robi się na temat oddalenia modernizacji linii kolejowej 289 z Legnicy do Rudnej Gwizdanów. Przypomnijmy, że dwa tygodnie temu zaalarmowaliśmy w tej sprawie posłów, mieszkańców, samorządowców oraz media lokalne na terenie Legnicy, Lubina i Głogowa. Nawiązaliśmy współpracę z Posłem Wojciechem Zubowskim, który obecnie tworzy interpealcję w powyższej sprawie. Problem chcą również rozwiązać starosta Pan Adam Myrda oraz Prezydent Lubina Pan Robert Raczyński. Z informacji, które udało nam się uzyskać starosta rozmawiał w zeszłym tygodniu z Przewodniczącym Komisji Infrastruktury Panem Januszem Piechocińskim. W najbliższych dniach ma rozpocząć się rozmowa na ten temat z przedstawicielami PKP PLK. 23 listopada tego roku odbędzie się spotkanie koordynatora KODLK Grzegorz Olesia ze Starostą i Prezydentem Lubina. W międzyczasie planowane jest również spotkanie naszego najważniejszego przedstawiciela z posłem Wojciechem Zubowskim we Lwówku Śląskim. W sprawę zaangażowała się również Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy. Chcą pomóc- również wyślą pisma. Mamy nadzieję, że powyższe działania przyczynią się do przyśpieszenia prac remontowych i wskrzeszenia ruchu kolejowego na linii kolejowej nr 289.
Strona 11 z 22 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:
PRASA KOLEJOWA


WYSZUKIWARKA STRON
WIADOMOŚCI
KRAINA UŚMIECHU
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie