STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓWLipiec 01 2016 22:43:56
Reklama
Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
Kurier Kolejowy
Inforail
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
LINIA 283- ATAKUJEMY Z KAŻDEJ STRONY
IDIOTYZM I BRAK UZASADNIENIA W WYDANIU PKP PLK

kolej067


Poniżej zamieszczamy treść wywiadu przeprowadzonego przez portal internetowy Wleń Info w dniu 3 marca 2013 z rzecznikiem PKP PLK Panem Krzysztofem Łańcuckim:

"
Czy PKP PLK potrafi przedstawić koszty związane z utrzymaniem linii 283 Jelenia Góra- Wleń- Lwówek Śl.- Zebrzydowa?

Dane dotyczące rachunku ekonomicznego poszczególnych linii kolejowych to wewnętrzne informacji spółki. Nie udostępniamy ich publicznie. Zapewniam Pana, że są to koszty liczone w milionach złotych, przy niewielkich przychodach od przewoźnika.

Dlaczego do modernizacji linii 283 nie wykorzystano materiałów np. z modernizowanych linii Legnica - Węgliniec - Zgorzelec (przed modernizacją prędkość 120 km/h) czy obecnie modernizowanej Wrocław - Rawicz?

Materiały z linii modernizowanych są przekazywane na remonty linii o dużym natężeniu ruchu kolejowego, nie objętych programami modernizacyjnymi.

Czemu nie wpisano linii 283 do programu RPO skoro linia była na liście proponowanych projektów? Czemu nie szukano finansowania rewitalizacji tej linii w ramach innych unijnych projektów?

PKP Polskie Linie Kolejowe SA nie decydują o ostatecznym kształcie regionalnych programów operacyjnych.

Jak PLK będzie chronić linię 283 w okresie „czasowego wyłączenia” (po grudniu 2013) przed kradzieżą elementów nawierzchni i infrastruktury kolejowej i jakie będą z tym związane koszty?

Linie z ruchem czasowo zawieszonym będą objęte niezbędnym nadzorem i minimalnym zakresem prac utrzymaniowych. Koszty takiego nadzoru i utrzymania będą bardzo niskie.

W przypadku ubytków, zniszczenia, kradzieży elementów torowiska czy towarzyszącej infrastruktury linii 283 podczas jej „czasowego wyłączenie z eksploatacji”, kto poniesie koszty związane z odbudową tych zniszczeń.

Nie mogę odpowiedzieć na to pytanie

Czy w czasie „czasowego wyłączenie z eksploatacji” PLK będzie utrzymywać odwodnienie na tej linii? Ze względu na teren górski nie utrzymywanie może spowodować naturalne uszkodzenia torowiska, kto poniesie koszty odbudowy?

Również nie znam odpowiedzi

Czy PLK zamierza przekazać tę linię do eksploatacji samorządom, przedsiębiorcą lub zainteresowanym stowarzyszeniom?

Możliwość przejęcia tej linii przez samorządy istnieje od 2000 r.

Linia 283 na odcinku od Jeleniej Góry do Zebrzydowej znajduje się na liście linii, dla których utrzymanie ruchu kolejowego jest ciągle jeszcze możliwe, pod warunkiem odpowiedniego zainteresowania samorządów i przewoźników.

Rzecznik Prasowy PKP PLK - Krzysztof Łańcucki

Powyższe odpowiedzi można opisać jednym słowem: "Bzdura". Decydenci z PKP PLK tak "wspaniale" znają się na swojej profesji, że nie potrafią odpowiedzieć na najprostsze pytania, które są im zadawane.

W tym tygodniu powinniśmy się dowiedzieć, jakie są wyniki rozmów w sprawie RPO dla linii 283. Komitet nie odpuści i będzie walczył o wszystko do skutku.
KOMITET NIE ODPUSZCZA W SPRAWIE TLK NA 281
550416 433964563352491 2118333930 n


ODPOWIEDŹ DO PKP INTERCITY:
Sytuacja zapotrzebowania społecznego na pociąg Twoich Linii Kolejowych, który kursowałby linią 281 nie uległa zmianie a przedstawione przez spółkę PKP Intercity propozycje, nie uwzględniają żadnego połączenia dalekobieżnego na linii 281, choć jest to alternatywa dla:
- modernizowanej, a w związku z tym o ograniczonej przepustowości linii 271 na odcinku Poznań-Czempiń oraz Żmigród-Rawicz.
- rewitalizowanej do parametru 150 km/h linii 353 na odcinku Poznań-Gniezno oraz zmodernizowanej linii 271 na odcinku Wrocław-Żmigród do 140-160 km/h, co wiąże się z wyższymi opłatami dostępowymi.
- mocno obciążonej ruchem linii 272 Poznań-Kluczbork, na którą przerzucono część ruchu pasażerskiego z trasy Poznań-Wrocław, która jest także rewitalizowana, co powoduje mniejszą przepustowość szlaku, zwłaszcza przez zamknięcia szlaków i obiektów mostowych, będących w złym stanie technicznym.
Piszą państwo także o limicie dofinansowania. KODLK nie domaga się uruchomienia nowego połączenia a wydłużenia starego i korekty trasy czyli TLK Jeziorak z Poznań-Olsztyn-Poznań na Wrocław-Olsztyn-Wrocław. Powinniście mieć państwo także to na uwadze, że wydłużenie go do Wrocławia linią 281 to nie tylko dodatkowe przychody ze sprzedaży biletów ale także brak kosztów
z tytułu postoju w stacji Poznań Główny Towarowy, należącej w dużej mierze do PR Poznań, gdyż skład zjeżdża do Wrocławia, na zaplecze PKP IC. Koszt dostępowy do linii jest dużo mniejszy, aniżeli
w przypadku linii 271 czy 353, co możemy pokazać na przykładzie programu kalkulacja, co umożliwia wskazanie, iż limit nie zostanie przekroczony.
Kolejny argument przez państwa przytaczany to, iż PKP IC łączy większe ośrodki miejskie.
Ten argument w tym przypadku (czyli przetrasowania TLK Jeziorak na linię 281) jest spełniony
i w tym przypadku, gdyż PKP IC połączy: Wrocław z Gnieznem, aglomeracją BiT City (konkretnie Inowrocławiem i Toruniem), a także Iławą i wreszcie Olsztynem. Oprócz tego połączy także mniejsze miejscowości, które nie są metropoliami, jednakże mają potencjał pasażerski, jak: Oleśnica (Rataje – węzeł kolejowy), Milicz, Krotoszyn (węzeł kolejowy), Koźmin Wielkopolski, Jarocin (węzeł kolejowy), Żerków, Miłosław, Września (węzeł kolejowy), Gniezno (węzeł kolejowy), co może odzwierciedlać fakt dużej frekwencji w połączeniach autobusowych dalekobieżnych, co wynika głównie z braku alternatywy w transporcie szynowym.
Piszecie państwo, iż nie planujecie zwiększenia oferty. Szanujący się przewoźnik aby przyciągnąć do siebie klienta tworzy nowe oferty i podejmuje ryzyko tworzenia nowych wariantów. W przypadku linii 281 sukcesem okazały się np.: łącznik do pociągu Bachus w relacji (Gdynia) Gniezno-Wrocław-Jelenia Góra/Kudowa Zdrój a także pociąg Wrocławianin, który najlepszą frekwencję prezentował na 281.
Żądamy ponownego przeanalizowania przedstawionych tu argumentów i zmiany stanowiska spółki poprzez uruchomienie pociągu TLK Jeziorak lub łącznika do TLK Jeziorak linią 281, w relacji Wrocław – Gniezno-Inowrocław-Toruń-Olsztyn z postojami m.in. w Oleśnicy Ratajach, Miliczu, Krotoszynie, Koźminie Wielkopolskim, Jarocinie, Żerkowie, Miłosławiu, Wrześni, Gnieźnie.
NIE DLA TLK "NAD BARYCZĄ"
CZYLI JAK OGON MERDA PSEM


eu07 186


Osławiony już wcześniej pośpieszny relacji Jelenia Góra- Gdynia Główna przez Krotoszyn 1999 rok.



PKP Intercity nie chce uruchamiać pociągów TLK na linii 281- tak można wywnioskować z odpowiedzi, jaką przesłała nam Dyrektor Biura Zarządzania Produktami pani Anna Lenarczyk. Według niej "zasadniczą funkcją pociągów międzywojewódzkich jest obsługa połączeń dalekobieżnych pomiędzy dużymi i średnimi ośrodkami miejskimi. Ale czy to oznacza, że wszystkie pociągi międzywojewódzkie trzeba pchać na magistrale kolejowe?- Nie! Prowadzona w podobny sposób od ponad trzech lat polityka PKP InterCity doprowadziła do całkowitej likwidacji połączeń dalekobieżnych mi.n. w Bieszczadach, Górach Stołowych oraz na liniach spalinowych a prawie całkowicie na Mazurach, czy na Łużycach. W taki sposób odciętych prawie całkowicie od świata zostało mnóstwo tych średnich miejscowości takich jak: Zgorzelec, Zagórz, Suwałki, Zamość czy Krynica. Nie bez znaczenia są również miejscowości położone na omawianej linii 281. Milicz, Krotoszyn, Jarocin, Żerków połączeń kolejowych mają tak mało, że można je policzyć na palcach jednej ręki. Pytanie więc nasuwa się jedno- dlaczego na to wszystko pozwala Ministerstwo Transportu? I jeszcze jedno dlaczego tak ważna linia kolejowa jaką jest 281 nie została objęta ramową umową o dofinansowanie z Ministerstwa do 2020 roku? Odpowiedź jest jedna PKP IC jeździ tam, gdzie chce jeździć, a Ministerstwo im za to płaci kolosalne pieniądze! To ogon merda psem a nie pies ogonem! Jedno jest pewne wojna KODLK z MT i PKP IC dopiero się rozpoczęła i nie spoczniemy, aż PIC coś na tej linii uruchomi!

JEST SZANSA NA RPO DLA LINII 283
20130303 122037

Nasz pierwszy tegoroczny sukces, czyli obronione pociągi RegioEXPRESS relacji Wrocław- Drezno. Miały zostać zlikwidowane po 1 czerwca,ale jak wiadomo zostają. Z linia 283 musi być tak samo!!!


W poniedziałek 4 marca 2013 roku o godzinie 12:30 odbyło się oficjalne podpisanie "Listu apelacyjnego" skierowanego do wszystkich samorządowców Ziemi Jeleniogórskiej oraz Wicemarszałka Województwa Dolnośląskiego Pana Jerzego Łużniaka w sprawie niezamykania linii kolejowej 283 przez PKP PLK oraz wpisania jej do Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20. Tym samym w wywiadzie przeprowadzonym przez "Muzyczne radio" Wicemarszałek Jerzy Łużniak podkreślił, że UMWD również wysłał pismo popierające nasz apel z prośbą o zaniechanie wyżej wymienionych działań. Wicemarszałek podkreślił, że wpisanie tej linii do likwidacji to jakaś fatalna pomyłka. Zaznaczył, że na początku marca spotka się z Prezesem PKP PLK panem Remigiuszem Paszkiewiczem oraz z Ministrem Transportu i ustali szczegóły dotyczące linii Jelenia Góra- Zebrzydowa. Będzie zabiegał o wpisanie jej do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-20. Tym samym nasze starania zwieńczone zostałyby kolejnym sukcesem.

Poniżej przedstawiamy Interpelację Poseł Marzeny Machałek:

interpelacja posel machalek do zwd
NOWE LISTY PODPISOWE
65149 403028446446103 1809346234 n


Jeden z tegorocznych sukcesów KODLK, Poseł Marzeny Machałek oraz Związków Zawodowych, czyli "Śnieżka" z Jeleniej Góry do Warszawy Wschodniej na stacji Wrocław Główny


W związku z coraz bardziej nagłaśnianymi akcjami dotyczącymi przywrócenia pociągów TLK Jelenia Góra- Lublin, Kudowa Zdrój- Gdynia oraz wytrasowania w terminie codziennym pociągu TLK "Pirat" Bielsko Biała- Kołobrzeg/ Świnoujście na odcinku Bielsko Biała- Szczecin oraz szerzącą się AntyKOMITETOWĄ propagandą uprawianą przez fanatycznych Miłośników Kolei od dnia dzisiejszego swoje głosy można oddawać na nowych stronach internetowych. Jednocześnie informujemy, że wszelkie podpisy, zbierane na poprzednim portalu internetowym Proca.pl, które będą dodawane tam od dnia dzisiejszego nie będą brane pod uwagę, a te WIARYGODNE podpisy, które były dodane wcześniej oczywiście zostają zachowane i wliczają się w ogólną liczbę zebranych podpisów. Prosimy- PODPISUJCIE SIĘ!

1) Petycja w sprawie pociągu Jelenia Góra- Lublin.

Apel w sprawie przywrócenia połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem


2. Petycja w sprawie PIRATA.

Apel w sprawie wydłużenia terminów kursowania pociągu TLK "Pirat"

3. Petycja w sprawie pociągu Kudowa Zdrój- Gdynia

Apel w sprawie przywrócenia połaczenia kolejowego Kudowy Zdrój lub Kłodzka z Gdynią

4. Petycja w sprawie likwidacji linii kolejowej 283 i wpisania jej do RPO na 2014-20

Apel w sprawie linii kolejowej nr 283

Za złośliwość niektórych osób i ich aroganckie podejście do poszczególnych problemów możemy tylko i wyłącznie przeprosić informując jednocześnie, że nie odpowiadamy za treść wpisów umieszczanych na stronach internetowych. Jednocześnie zachęcamy do oddawania podpisów drogą papierową- tych mamy trzy razy więcej.
JESZCZE NIE WSZYSTKO STRACONE
RPO NA 2014- 20 DLA LINII 281 I 283 NA DOLNYM ŚLĄSKU JESZCZE JEST MOŻLIWE!


485175 424821540933460 885466753 n

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, w odpowiedzi na pisma skierowane do nich w dniu 13 lutego 2013 roku informuje, że kwestia wprowadzenia jakichkolwiek inwestycji remontowych dotyczących linii 283 na odcinku Jelenia Góra- Lwówek Ślaski czy 281 na odcinku Oleśnica- granica województwa na listę działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego będzie możliwa dopiero po uzyskaniu stosownej informacji o wysokości środków, przyznanych w ramach podziału puli państwowej oraz o możliwościach finansowania infrastruktury kolejowej w ramach Regionalnych Programów Operacyjnych w nowej perspektywie finansowej. Obecnie trwają prace nad wypracowaniem linii demarkacyjnej pomiędzy programami krajowymi i regionalnymi, co ma kluczowe znaczenie dla selekcji zadań, których finansowanie przewiduje się w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego na lata 2014-2020. Należy przy tym podkreślić, że ewentualny wniosek o uwzględnienie projektu winien złożyć zarządca infrastruktury. Dodają również, iż w związku z informacjami o możliwym wyłączeniu z eksploatacji linii 283 wystąpiliśmy do PKP Polskich Linii Kolejowych z prośbą o ponowną analizę tego przypadku

Jutro, to jest 1 marca o godzinie 13:00 w Biurze Poselskim Poseł na Sejm RP Marzeny Machałek odbędzie się spotkanie robocze w sprawie linii 283, w którym udział wezmą Pani Poseł wraz z Prezesem KODLK Grzegorzem Olesiem.
WIELKOPOLSKIE NIE CHCE POCIĄGÓW NA LINII 281
CZYLI DALSZY CIĄG KOMEDII POD TYTUŁEM "ODWALCIE SIĘ OD NAS I DAJCIE NAM ŚWIĘTY SPOKÓJ"


pkpj0825

Pośpieszny Gdynia- Jelenia Góra przez Gniezno, Jarocin, Krotoszyn, Wrocław opuszcza Gdańsk Wrzeszcz 1998

Wielkopolski Urząd Marszałkowski potwierdził, że pociągi z Jarocina do Gniezna nie powrócą w czerwcu. Planujemy natomiast uruchomić w grudniu jedną parę pociągów z Poznania przez Wrześnię do Gniezna- Anna Parzyńska-Paschke, rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego (UMWW). Sekcja Wielkopolska KODLK już wysłała swój sprzeciw do Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Nawet jeśli ów jedyny kurs zostanie uruchomiony, zapewni połączenie tylko raz dziennie i tylko pomiędzy Gnieznem a Wrześnią. 42 kilometry trasy z Wrześni do Jarocina nadal nie będą obsługiwane przez żadne pociągi pasażerskie. W apelu wysłanym przez naszą organizację czytamy, że propozycja przedstawiona przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego i spółkę samorządową Koleje Wielkopolskie uruchomienia tylko jednej pary połączeń i tylko na odcinku Gniezno-Września to kpina. Kpina z potrzeb ludności zamieszkałej przy linii i kpina z pasażerów Kolei Wielkopolskich, gdyż spółka chce na siłę udowodnić, że reaktywacja tej linii nie ma sensu ekonomicznego.
Aby reaktywacja się udała należy przede wszystkim postawić na wydłużoną relację czyli Gniezno-Jarocin-Krotoszyn. Połączenie to gwarantuje przede wszystkim dojazd do pracy, szkół
i uczelni mieszkańcom południowo-wschodniej Wielkopolski, którzy niekoniecznie pracują w Poznaniu, lecz w Miłosławiu, Chwalibogowie, Wrześni czy Gnieźnie. Nie może być to tylko jedna para w dni szkolne ale co najmniej 3 pary pociągów (mogą być to szynobusy), skomunikowanych w Gnieźnie z: pociągami z/do Poznania i Inowrocławia, Wrześni : z/do Poznania i Konina/Kutna a także w: Jarocinie –z/do Ostrowa Wielkopolskiego, Kępna i Poznania, Krotoszynie – z/do Wrocławia, Ostrowa Wielkopolskiego i Leszna. Para pociągów Gniezno-Września – Poznań mogłaby być uzupełnieniem istniejącej oferty, kierowanej głównie do studentów, przy czym musiałby być to pociąg wieczorny a najlepiej z miejscowości, z której najczęściej dojeżdżają studenci do Poznania, czyli z Mogilna.
Koleje Wielkopolskie, jako spółka realizująca przewozy pasażerskie regionalne w Województwie Wielkopolskim powinna wziąć pod uwagę nie tylko własne obiegi, które zostaną „odkryte”, ale także potrzeby mieszkańców niżej wymienionych gmin:
• Czerniejewo –ponad 7 tysięcy mieszkańców,
• Września- 30 tysięcy mieszkańców (wraz z powiatem – 70 tys. mieszkańców),
• Miłosław – 10 tysięcy mieszkańców,
• Żerków – 10,5 tysiąca osób,
• Jarocin – 44 tysiące osób (wraz z powiatem 70 tysięcy mieszkańców),
• Koźmin Wielkopolski – 14 tysięcy osób,
• Krotoszyn – 40 tysięcy mieszkańców (wraz z powiatem 77 tysięcy mieszkańców),

Ograniczenie prędkości do 30 km/h obowiązuje jedynie na odcinku Września-Książno. Na pozostałych odcinkach prędkości wahają się od 60 km/h (Gniezno-Września), 50 km/h Jarocin-Książno, z odcinkowym 80 km/h na odcinku Jarocin-Radlin Wielkopolski i 100 km/h od posterunku Orzechowo Most-Żerków. Na odcinku Jarocin-Krotoszyn natomiast prędkość waha się od 60 do 80 km/h, tak więc stwierdzenie, iż połączenie nie jest opłacalne z powodu niskiej szlakowej uważamy za całkowicie

Nadal domagamy sie wprowadzenia minimum trzech par pociągów w relacji Gniezno- Krotoszyn od 15 grudnia 2013.
Z DOLNOŚLĄSKICH TORÓW
430073 411940682221546 1680144148 n

Lwówecka jednak do likwidacji

Linia lwówecka idzie do likwidacji- taką informację podał Minister Massel na wczorajszym posiedzeniu Komisji Infrastruktury w Warszawie. Swój sprzeciw w tej sprawie wyraziła Poseł na Sejm RP Marzena Machałek, która uczestniczyła we wczorajszym spotkaniu. W przyszłym tygodniu zaplanowane zostanie spotkanie Poseł Machałek oraz KODLK z lokalnymi i ogólnopolskimi mediami. Na stronie internetowej proca.pl została już opublikowana lista, na której można wyrazić swój sprzeciw dotyczący likwidacji linii kolejowej Jelenia Góra- Lwówek Śląski- Zebrzydowa.


Będzie remont linii 289

Wczorajsze spotkanie z Masselem pozostawiło jednak swój pozytywny oddźwięk. Otóż linia 289 Legnica- Rudna Gwizdanów, o której remont zabiega KODLK wspólnie z Posłem na Sejm RP Wojciechem Zubowskim bedzie remontowana!. Rozpoczęcie prac rozpocznie się prawdopodobnie w kwietniu 2014 i będą one prawdopodobnie finansowane ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-20. Więcej informacji podamy w przyszłym tygodniu.

Pociągi IR do Jeleniej Góry, Węglińca i Międzylesia równiej w rozkładzie jazdy 2013/14

Jak poinformował nas Pan Krzysztof Szymański odpowiedzialny w centrali Przewozów Regionalnych za układanie rozkładu jazdy pociągi InterREGIO "Galicja", "Szczeliniec", "Rudawy, "Sokoliki, "Mamry" oraz "Łużyce", które obecnie kursują do Jeleniej Góry, Węglińca oraz Międzylesia na dzień dzisiejszy również planowane są w rozkładzie jazdy 2013/14. Nie ma również obaw, aby pociąg InterREGIO "Łużyce" relacji Węgliniec- Kraków został zlikwidowany wraz z czerwcową korektą obecnego rozkładu jazdy.

Bez zmian również do Warszawy i Gdyni

W chwili obecnej na przyszły rozkład jazdy planowane są również pociągi TLK "Wrocławianin", "Śnieżka", "Karkonosze" i "Rozewie" w relacjach takich, w jakich występują obecnie- potwierdziła Anna Lenarczyk Dyrektor Biura Zarządzania Produktami PKP InterCity. Spółka na dzień dzisiejszy nie planuje uruchamiania pociągu międzynarodowego w relacji Warszawa- Drezno. Na chwilę obecną nie wiadomo, jeszcze jaką trasą zaplanowane zostanie kursowanie pociągu TLK "Karkonosze" relacji Szklarska Poręba Górna- Warszawa Wschodnia. Nie wiadomo czy pociąg pojedzie przez Lubliniec, czy tak jak obecnie przez Katowice.
DALSZE DZIAŁANIA W SPRAWIE LINII 283
38e319311138f1a3med



Rozgłos w sprawie likwidacji linii 283 spowodował szybką reakcję mediów i włodarzy ziemi jeleniogórskiej i województwa. Swój sprzeciw wyrazili już przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego oraz Poseł Marzena Machałek, z którą Komitet utrzymuje współpracę od ponad trzech lat. W dniu dzisiejszym o godzinie 17 w Warszawie odbyło się posiedzenie Komisji Infrastruktury z Ministrem Masselem . Niestety jeszcze nie wiemy jakie są wyniki rozmów. Od dnia wczorajszego do dziś do godziny 19:00 zebraliśmy już ponad 250 podpisów. 4 marca ruszymy z akcją zbierania podpisów w formie papierowej. O tym kiedy i jak będą zbierane podpisy poinformujemy Państwa w kolejnym artykule.

INFORMACJA
364c2212c0c2ab29med


ZBIERAMY PODPISY PRZECIWKO LIKWIDACJI LINII!



PKP PLK opublikowało listę linii do likwidacji Niestety wśród wymienionych znalazła się m.in. linia kolejowa nr 283 Jelenia Góra – Ławszowa na odcinku Jelenia Góra – Zebrzydowa, a to oznacza, że mieszkańcy takich miejscowości, jak Marczów czy Dębowy Gaj zostaną całkowicie odcięci od świata na zawsze! KODLK mocno przeciwstawia się tej decyzji. Planujemy zwrócić się z tym problemem do marszałka Sejmu oraz burmistrza Lwówka Śląskiego. Będziemy też nawoływali do sprzeciwu mieszkańców miejscowości położonych na trasie przebiegu linii. Być może uda się uratować te piękną linię kolejową przed zagładą, bo inaczej ta linia kolejowa pozostanie tylko w smutnych wspomnieniach na papierze! Wszystko w rękach włodarzy, PKP, a przede wszystkim mieszkańców.
STARANIA O POWRÓT POŁACZENIA KOLEJOWEGO W RELACJI JELENIA GÓRA- LUBLIN NABIERAJĄ TEMPA


W zeszłym tygodniu bardzo szumnie nagłośniliśmy problem związany z brakiem bezpośredniego połączenia kolejowego relacji Jelenia Góra- Lublin, które niegdyś kursowało przez Wałbrzych, Wrocław, Opole, Częstochowę, Kielce, Radom. Od dnia 1 marca włącznie zamierzamy rozpocząć ponownie zbieranie podpisów pod powyższym pretekstem. Swój oficjalny głos będzie można oddać drogą elektroniczną na specjalnie przygotowanej w tym celu stronie internetowej oraz drogą pisemną w rożnych punktach takich miast jak Jelenia Góra, Wałbrzych, Lublin czy Wrocław. Akcja potrwa do końca marca. Efektem zakończenia działań będzie zorganizowanie konferencji, której patronem zostanie Poseł na Sejm RP Marzena Machałek.


WINA STOI PO STRONIE PRZEWOŹNIKA

WALCZĄ O POCIĄG DO LUBLINA
POCIĄGIEM DO LUBLINA?

POCIĄGIEM DO LUBLINA

CHCĄ POWROTU POCIĄGU JELENIA GÓRA- LUBLIN

WALCZĄ O POWRÓT POCIĄGU JELENIA GÓRA- LUBLIN

POŁĄCZENIE KOLEJOWE DO LUBLINA ZOSTANIE PRZYWRÓCONE?

TRWA WALKA O POCIĄG JELENIA GÓRA- WAŁBRZYCH- LUBLIN

WALCZĄ O POCIĄG DO LUBLINA
Strona 11 z 25 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
Image and video hosting by TinyPic
CENTRUM ZRÓWNOWAŻONEGO TRANSPORTU
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
ŚWIATOWY RANKING KOLEI DUŻYCH PRĘDKOŚCI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie