Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych
STRONA GŁÓWNA · O NAS · KONTAKT · KODLK W ŚWIETLE MEDIÓW Listopad 23 2014 23:00:49
Reklama
T-Mobile | Saturn.pl
NASZ KANAŁ NA YOU TUBE

ZAPRASZAMY NA NASZ KANAŁ NA YOU TUBE!
Facebook
ZAPRASZAMY DO POLUBIENIA NASZEGO PROFILU NA FACEBOOKU::
FACEBOOK KODLK
Logowanie
Nazwa Użytkownika

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
SENTYMENTALNA PODRÓŻ W CZASIE
Linia: Jaworzyna Śląska -Kędzierzyn Koźle
Linia: Wrocław-Wałbrzych-Jelenia Góra- Zgorzelec
Linia: Wałbrzych - Kłodzko
Linia: Jelenia Góra- Mysłakowice- (Karpacz)- Kowary- Kamienna Góra- Marciszów
Linia: Jelenia Góra- Tanvald
Linia: Świeradów Zdrój -Lwówek Śląski- Legnica
Linia: Luban Śląski- Leśna
STATYSTYKI
Jak bardzo popularna jest nasza strona?
KOLEJ W SIECI
CSMK
Portal Kolejowych Pasażerów
Instytut Rozwoju i Promocji Kolei
Rynek Kolejowy
OKOKO
Kolej w województwie śląskim
Kolejowy Portal Informacyjny
Kolejowe Mazowsze
Transport Kolejowy
Storna MK z Jeleniej Góry
Kolej w Szklarskiej Porębie
Serwis Kolejowy
Kolejowy Wrocław
Strona Kolejowa Wojtka Michalskiego Kolejowa Toplista
Kolejowa Iłowa
ZANIM WSIĄDZIESZ DO WAGONU ...
Archiwalne rozkłady jazdy
Aktualny rozkład jazdy
SPÓŁKI KOLEJOWE
InterCity
Przewozy Regionalne
Cargo
Koleje Dolnośląskie
  PRZYWITANE NOWE POCIĄGI
Wczoraj o godzinie 9 na dworcu kolejowym w Jeleniej Górze, oraz w restauracji "Orient Express" odbyła się impreza kolejowa, której głównym celem było powitanie nowych pociągów wprowadzonych wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy. Słodycze, cukierki, plakaty, baloniki, to wszystko tylko po to, aby promować połączenia, które powróciły do Jeleniej Góry, jak i te które do Jeleniej Góry już dojeżdżają od dłuższego okresu czasu. Pomimo wątpliwości frekwencja w pociągach, jak na pierwszy dzień kursowania była zaskakująco wysoka. Ludzie z zaskoczeniem i radością reagowali na wieść o zmianie rozkładu jazdy i wprowadzeniu nowych połączeń. Przypomnijmy, że dzięki naszym staraniom w tym rozkładzie zostały uruchomione połączenia TLK Śnieżka Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia p. Łódź Kaliską, IR RUDAWY Jelenia Góra- Białystok oraz uruchomione w relacji codziennej wagony bezpośrednie pociągu TLK ROZEWIE Jelenia Góra- Gdynia Główna, TLK WROCŁAWIANIN Warszawa Wschodnia- Legnica oraz IR "Łużyce" Kraków- Węgliniec. Uratowana została również linia kolejowa 283 z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego. Pozostaje nam tylko czekać na rozwój sytuacji, a pasażerom życzyć przyjemniej podróży.







  JUŻ JUTRO KOLEJOWA IMPREZA W JELENIEJ GÓRZE!


Już 9 grudnia (niedziela) w restauracji Orient Express odbędzie się impreza kolejowa, której celem jest propagowanie kolei jako najlepszego i najfajniejszego środka transportu. Dzięki współpracy Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych, Poseł Marzeny Machałek oraz Związku Zawodowego "Kontra" w tym roku udało się nam wspólnie wywalczyć aż 5 nowych połączeń kolejowych. Są to pociągi TLK "Rozewie" Jelenia Góra- Gdynia TLK "Śnieżka" Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia InterREGIO "Rudawy" Jelenia Góra- Białystok, InterREGIO "Łużyce" Węgliniec- Legnica- Kraków oraz TLK "Wrocławianin" Legnica- Warszawa Wschodnia. Rozpoczęcie imprezy o godzinie 09:15 przyjazdem pociągu TLK "Karkonosze" z Warszawy Wschodniej a zakończenie przyjazdem nowego pociągu TLK "Śnieżka" również z Warszawy Wschodniej o godzinie 15:10. Nie lada atrakcja dla miłośników kolei i dzieci. Zapraszamy również rodziny, osoby starsze i wszystkich, którym kolej na Dolnym Śląsku nie jest obojętna.

W załączniku program imprezy.

IMPREZA KOLEJOWA "KOLEJĄ PO DOLNYM ŚLĄSKU" 9 GRUDNIA 2012 JELENIA GÓRA
  PRZYPUSZCZENIA POTWIERDZONE- "DREZNO- WROCŁAW" TYLKO DO 31 MAJA 2013


KODLK dotarło do oficjalnych założeń dotyczących świadczenia usług w zakresie zbiorowego transportu publicznego wojewódzkich kolejowych przewozów pasażerskich realizowanych w województwie dolnośląskim w terminie od 1 stycznia do 31 grudnia 2013.
Niestety z informacji uzyskanych w tym dokumencie wynika, że pociągi relacji Wrocław- Dresden Hbf pojadą tylko do 31 maja 2013. Co za tym idzie sprawdził się czarny scenariusz i nasze wcześniejsze przypuszczenia świadczące o likwidacji tego wspaniałego połączenia kolejowego. W związku z powyższym od 1 stycznia nowego roku zaczną się działania zmierzające do obrony pociągów w tej relacji. Liczymy na Państwa pomoc i zaangażowanie. O planach związanych z obroną Wrocław- Dresden poinformujemy na początku 2013 roku.
  JUŻ ZA TYDZIEŃ NOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW!
Już tylko tydzień dzieli nas od wejścia w życie nowego rozkładu jazdy pociągów na sezon 2012/13. W tym roku dzięki staraniom KODLK, Poseł Marzeny Machałek oraz Związków Zawodowych działających przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu i Samorządów przywrócone zostaną aż cztery połączenia kolejowe. Będą to pociągi TLK ŚNIEŻKA Warszawa Wschodnia- Jelenia Góra (dawne SUDETY), TLK WROCŁAWIANIN Warszawa Wschodnia- Legnica, IR ŁUŻYCE Kraków- Węgliniec oraz IR SOKOLIKI Olsztyn Główny- Jelenia Góra ( w relacji powrotnej do Białegostoku). W związku z powyższym siatka połączeń dalekobieżnych zostanie zwiększona. Codziennie również dzięki naszej interwencji będą kursowały bezpośrednie wagony do pociągu TLK 56200/1 ROZEWIE relacji Gdynia Główna- Jelenia Góra. Również dzięki zaangażowaniu Poseł Marzeny Machałek, naszemu i Związków Zawodowych utrzymany zostanie nadal ruch regionalny na linii 283 Jelenia Góra- Lwówek Ślaski oraz remontowana jest linia kolejowa nr 279 Lubań Śląski- Węgliniec. To efekt konferencji zorganizowanej 22 sierpnia w Starostwie Powiatowym w Lubaniu Śląskim. Przypomnijmy, że w latach poprzednich udało się wywalczyć pociągi TLK KARKONOSZE relacji Warszawa Wschodnia- Szklarska Poręba Górna (2009), TLK ROZEWIE Gdynia Głownia- Jelenia Góra (2009), IR GALICJA Jelenia Góra- Kraków (2011), IR SZCZELINIEC Białystok- Międzylesie (2011) oraz uruchomić w sezonie wakacyjnym 2011 wagony bezpośrednie do pociągu IR BARBAKAN relacji Świnoujście- Kraków w relacji Świnoujście- Jelenia Góra.

Poniżej przedstawiamy wykaz pociągów dalekobieżnych na rj 2012/13, które dzięki naszym staraniom pojadą wgłąb województwa.


POCIĄGI URUCHAMIANE PRZEZ “PKP INTERCITY”


1)TLK “ŚNIEŻKA” Jelenia Góra- Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra przez Wałbrzych, Wrocław, Ostrów Wielkopolski, Kalisz, Sieradz, Łódź, Łowicz – powrót starego, dobrego połączenia dziennego (dawnego pociagu SUDETY) który umożliwi dojazd nie tylko do stolicy, ale przede wszystkim do Łodzi i aglomeracji Wschodniej Wielkopolski
2)TLK “WROCŁAWIANIN” Legnica- Warszawa Wschodnia- Legnica przez Wrocław, Ostrów Wlkp., Kalisz, Sieradz, Łódź, Łowicz- powrót świetnego pociągu zapewniającego dojazd mieszkańcom Magistrali Zgorzeleckiej do Łodzi i Stolicy.
3)TLK “ROZEWIE” Jelenia Góra- Gdynia Główna – Jelenia Góra przez Wałbrzych, Wrocław, Ostrów Wielkopolski, Poznań, Bydgoszcz, Tczew, Gdańsk- świetne połączenie Karkonoszy i południowej części Dolnego Śląska oraz Wschodniej Wielkopolski z Pomorzem. Pociąg ze wszech miar znany i lubiany
4)TLK “KARKONOSZE” Szklarska Poręba Górna- Warszawa Wschodnia- Szklarska Poręba Górna przez Wałbrzych, Wrocław, Opole, Katowice, Częstochowę, Piotrków Trybunalski, Koluszki- doskonałe nocne połączenie kolejowe Dolnego Śląska z Warszawą. Najbardziej popularny pociąg w naszym województwie

POCIĄGI URUCHAMIANE PRZEZ “PRZEWOZY REGIONALNE”


1)INTERREGIO “SZCZELINIEC” Białystok- Międzylesie przez Warszawę, Kutno, Konin, Poznań, Ostrów Wielkopolski, Wrocław, Kłodzko- świetne połączenie kolejowe Podlasia, Warszawy i Poznania z Kotliną Kłodzką cieszące się bardzo dużą popularnością wśród podróżnych
2)INTERREGIO “MAMRY” Międzylesie- Olsztyn Główny przez Wrocław, Leszno, Poznań, Toruń- porannny pociąg umożliwiający dojazd powrotny do Poznania, oraz podróż na Mazury
3)INTERREGIO “GALICJA” Jelenia Góra- Kraków Główny- Jelenia Góra przez Wałbrzych, Wrocław, Opole, Katowice- rewelacyjny pociąg łączący południe Polski z Karkonoszami, oraz Jelenią Górę i Wałbrzych ze Śląskiem i najpiękniejszym miastem w Polsce- Krakowem
4)INTERREGIO “ŁUŻYCE” Węgliniec- Kraków- Węgliniec przez Legnicę, Wrocław, Opole, Katowice- powrót świetnego pociagu cieszacego się niesamowitą popularnością wśród mieszkańców
5)INETRREGIO “RUDAWY” Jelenia Góra- Białystok przez Wałbrzych, Wrocław, Ostrów Wielkopolski, Poznań, Kutno, Warszawę- poranne połączenie Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Poznaniem i Warszawą oraz Podlasiem oferujące naszybszy czas przejazdu na odcinku Jelenia Góra- Wrocław w 2 godziny i 15 minut
6)INTERREGIO “SOKOLIKI” Olsztyn- Jelenia Góra przez Toruń, Poznań, Leszno, Wrocław, Wałbrzych- powrotny pociąg popołudniowy dla turystów z Mazur i Stolicy Wielkopolski oferujący najszybszy czas przejazdu na odcinku Wrocław- Jelenia Góra w 2 godziny i 24 minuty.
  CZY ZNIKNĄ POŁĄCZENIA KOLEJOWE WROCŁAW- DREZNO?


Coraz więcej wskazuje na to, że od 1 czerwca 2013 przestaną kursować popularne na Dolnym Śląsku połączenia kolejowe łączące Wrocław z Dreznem. Według nieoficjalnych informacji dochodzących z różnych źródeł ani UMWD ani Ministerstwo Transportu nie chcą finansować tych połączeń po polskiej stronie. Na razie podane informacje są nieoficjalne. W środowisku kolejowym mówi się też o tym, że jakoby jedną z przyczyn zawieszenia kursów tych atrakcyjnych połączeń jest przejęcie w 80 % od 1 czerwca 2013 ruchu kolejowego na trasie Zgorzelec- Legnica- Wrocław przez samorządową spółkę Koleje Dolnośląskie. KODLK po 9 grudnia będzie monitorował tę sprawę. Jeżeli przekazana informacja okaże się prawdą, natychmiast podejmiemy radykalne działania mające na celu powstrzymanie tego problemu.
  KODLK PATRONEM PRZYWRÓCENIA CODZIENNYCH KURSÓW Z JELENIEJ GÓRY DO LUBAWKI I CZESKIEGO TRUTNOVA


Czy możliwe jest przywrócenie połączeń kolejowych codziennego kursowania na trasie Jelenia Góra- Lubawka? Na ten temat 24 października w siedzibie kamiennogórskiego starostwa dyskutowali przedstawiciele powiatu, burmistrz Kamiennej Góry i wójt gminy Marciszów. KODLK zdecydował się objąć patronat nad tą akcją. Za dwa tygodnie koordynator naszej organizacji odbędzie spotkanie ze starostą Panią Ewą Kocembą. Wtedy to zostaną ustalone dalsze konkrety w tej przedmiotowej sprawie. Pozostaje trzymać kciuki, aby połączenia kolejowe Jeleniej Góry z Lubawką w rj 2013/14 zagościły na stałe codziennie. O wynikach rozmów na pewno Państwa poinformujemy.
  CO DALEJ W SPRAWIE LINII KOLEJOWEJ 289?


Wczoraj o godzinie 12:00 w Restauracji "Blues Cafe" w Jeleniej Górze odbyło się kolejne, drugie już spotkanie koordynatora KODLK Grzegorz Olesia z przedstawicielem Pana Posła Wojciecha Zubowskiego. Dyskutowaliśmy również z władzami Lubina. Temat dotyczył oczywiście problemu związanego z modernizacją linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. W wyniku tych rozmów zostaną podjęte działania prowadzące do zorganizowania konferencji poruszającej wspomnianą wyżej problematykę. Do końca tego tygodnia zostanie wysłana interpelacja, która da nam odpowiedź na trzy podstawowe pytania:
1) Gdzie podziały się środki finansowe zgromadzone na to przedsięwzięcie?
2) Na kiedy planowane jest rozpoczęcie prac modernizacyjnych?
3) Dlaczego badania środowiskowe na tej linii nie zostały przeprowadzone odpowiednio wcześniej?

Odpowiedź na interpelację będzie stanowiła podstawę do zorganizowania konferencji, która prawdopodobnie odbędzie się na przełomie lutego lub marca 2013.
  WSZYSTKO DLA LUDZI


Cudowna atmosfera, wrażliwi ludzie, miejsce o którym nie da się zapomnieć. To wszystko trzeba przeżyć żeby być w stanie pojąć działanie przepotężnej siły walki o siebie a przede wszystkim ogromnego pokładu miłości jaki drzemie w organizatorach oraz uczestnikach tych spotkań.
Tak o Fundacji Arka z Bydgoszczy działającej na rzecz osób niepełnosprawnych wypowiedział się Wałbrzyski społecznik Tomasz Dydo, który 08.11.2012 reprezentował Wałbrzych biorąc udział w podsumowaniu ósmej już edycji konkursu literacko-fotograficznego zatytuołwanego "Piękni Niepełnosprawni" organizowanego przez tę instytucję dając krótki koncert.
Radakca ":Wałbrzyszek.com" zapytała Pana Tomasza o kilka szczegółów.

Panie Tomaszu. Wiemy o Pańskich działaniach na rzecz połączeń dalekobieżnych dla naszego miasta. Nie wiedzieliśmy natomiast o działalności charytatywnej prowadzonej przez Pana. Czy zdradzi Pan kilka szczegółów na ten temat?

Szanowni Państwo. Jestem osobą skromną nie lubiącą wielkiego rozgłosu, dlatego też o wielu moich działaniach nie było informacji w mediach.
Pomagałem ludziom bezinteresownie do momentu aż na jednej z imprez nie zaczęto nadużywać mojego zaufania.
Wtedy też postanowiłem zawiesić swoją działalność polegającą na bezpośredniej pomocy ludziom.

Działał Pan także muzycznie dając do 2006 roku koncerty w różnych ośrodkach kultury w Polsce.
Co było powodem zawieszenia tych przedsięwzięć?

Działalność muzyczna została zawieszona głównie z powodów osobistych o których nie chciałbym rozmawiać.

Proszę w takim razie powiedzieć skąd nagła zmiana decyzji? Słyszeliśmy, że pan wznawia swoją działalność muzyczną jak również charytatywną.

To prawda. Wszystko zaczęło się pewnego wieczoru gdy słuchałem radia internetowego prowadzącego audycje dla osób niepełnosprawnych.
Uczestnicy programu mogli brać czynny udział za pomocą komunikatora skype.
Zaintrygowała mnie jedna z uczestniczek która tajemniczo milczała.
Postanowiłem że na piszę do tej osoby.
Okazała się nią bardzo sympatyczna, młoda, zdolna poetka z którą nawiązałem znajomość.
Ania jest osobą niepełnosprawną ruchowo.
Mimo tego zawsze pogodna, ciepła, wrażliwa co w dzisiejszych czasach jest niestety rzadkością.
Podczas naszych rozmów udało mi się namówić Anię aby przesłała mi jedno ze swoich dzieł.
Było to jedno z wielu przepięknych opowiadań które pisze.
Zwierzyła mi się także iż współpracuje z Fundacją Arka która pod swoją opieką ma wielu utalentowanych uczestników.
Powiedziała także iż wybiera się na to spotkanie.
Tydzień przed wyjazdem zadzwoniłem do Ani i okazało się, że nie ma kto z nią po jechać na tę imprezę.
Dowiedziawszy się o tym fakcie podjąłem działania zmierzające ku natychmiastowemu rozwiązaniu tego problemu.
W ciągu kilku dni sprawa została załatwiona i Ania pojechała na spotkanie.
Szefowa fundacji postanowiła zaprosić mnie na tegoroczne podsumowanie.
Nie obyło się bez problemów. Z powodu prowadzonych prac remontowych głównie na linii kolejowej E 59 z Wrocławia do Poznania a co za tym idzie słabego skomunikowania pociągów nie mógłbym w dogodny sposób dotrzeć na miejsce.
Dzięki uprzejmości oraz wielkiemu zaangażowaniu w tę sprawę Polskich Linii Lotniczych Lot które stały się jednocześnie sponsorem koncertu udało mi się dotrzeć na czas.
W tym miejscu chciał bym bardzo serdecznie podziękować wszystkim pracownikom Lotu za ogromny wkład w to przedsięwzięcie.

Przed rozpoczęciem naszej rozmowy wspominał Pan o pewnych problemach z którymi boryka się Fundacja.

Tak. Sytuacja Arki jest bardzo trudna. Jak wiemy w naszym kraju na cele dobroczynne nie wydaje się za wiele.
Pani Kierownik Fundacji choć jest człowiekiem o wielkim sercu i robi wszystko co w jej mocy aby utrzymać wszystko na właściwym poziomie w obecnej chwili nie jest w stanie pokryć wszelkich wydatków związanych z różnymi projektami realizowanymi przez instytucję.
Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą do Państwa oraz firm i instytucji o wsparcie dla działań Fundacji.
Dla wielu z tych ludzi realizowane przedsięwzięcia to jedyne okno na świat.
Pozwólmy osobom niepełnosprawnym na dalszy rozwój ich twórczości, a nie pozwólmy żeby Arka zatonęła.
Wszelkich informacji jak można wesprzeć Arkę można uzyskać na stronie internetowej:
http://www.fundacja-arka.org
lub pod numerem telefonu:
509948759
Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych również będzie wspierał te działania. Nawiązaliśmy współpracę z fundacją "Arka" i oficjalnie zaprosiliśmy podopiecznych tej fundacji na imprezę kolejową, która 9 grudnia odbędzie się w Jeleniej Górze. Również zaproszenia dostały wszystkie placówki szkolne i wychowawcze w tym Domy Dziecka, Hospicja i Szpitale działające na terenie Jeleniej Góry i okolic. Impreza, jaką organizujemy już po raz drugi wspólnie z Poseł Marzeną Machałek oraz Związkiem Zawodowym KONTRA organizowana jest w szczególności z myślą o dzieciach i najbardziej potrzebujących. Sprawmy, aby w tym wesołym dla naszej organizacji dniu dać dzieciom i osobom niepełnosprawnym odrobinę radości. Nie działamy dla dobra własnego. Wszelkie apele, prośby, pisma oraz interpelacje i akcje kolejowe organizujemy z myślą o zwykłych ludziach, którzy to z komunikacji kolejowej korzystają. Wszystkie sukcesy im dedykujemy i zawdzięczamy.

Ratujmy dobro!
  DALSZE DZIAŁANIA W SPRAWIE LINII 289


Miesiąc temu informowaliśmy Państwa o rozpoczęciu akcji związanej z remontem linii kolejowej 289 Legnica- Rudna Gwizdanów. Informacja o wskrzeszeniu naszych działań bardzo szybko rozniosła się po całym województwie powodując niemałe poruszenie w środowisku kolejowym. W akcję włączyły się wszystkie media lokalne z okręgu Zagłębia Legnicko- głogowskiego. Napisano w tej sprawie dziesiątki artykułów oraz zaangażowano społeczność lokalną. Swoje poparcie w tej sprawie zapewnił Pan Wojciech Zubowski poseł z ramienia PiS, Wyższa Szkoła Zawodowa w Legnicy, Starosta oraz Prezydent Lubina. Starosta Lubina Pan Adam Myrda wraz z Prezydentem Panem Robertem Raczyńskim spotkali się w tej sprawie w Warszawie z Przewodniczącym Komisji Infrastruktury Panem Zbigniewem Rynasiewiczem. Prezes poparł wspólne działania oraz obiecał, że w niedługim czasie odbędą się w tej sprawie rozmowy z Wiceministrem Masselem. Koordynator KODLK we wtorek 13 października spotka się w tej sprawie z Asystentem Pana Posła Wojciecha Zubowskiego w Jeleniej Górze. Będziemy rozmawiać na temat dalszych działań. W drugiej połowie listopada natomiast pojedziemy do Lubina na spotkanie z Prezydentem i Starostą, aby tam przedyskutować podjęte już kroki i opracować dalszą strategię.
  WSPÓLNYMI SIŁAMI, DLA WSPÓLNEGO DOBRA!!!ROZPOCZYNAMY BATALIĘ O POŁĄCZENIA JELENIEJ GÓRY Z LUBLINEM, KUDOWY ZDRÓJ Z GDYNIĄ ORAZ URUCHOMIENE W TERMINIE CODZIENNYM TLK "PIRAT"


Pomimo usilnych starań i interpelacji wysyłanych przez naszą organizację oraz Związki Zawodowe do zarządcy infrastruktury, PKP InterCity, Przewozów Regionalnych oraz Ministerstwa Transportu nie udało się do tej pory przywrócić połączenia kolejowego Jeleniej Góry z Lublinem. W związku z powyższym wspólnie z Poseł Marzeną Machałek na przełomie lutego i marca przyszłego roku zorganizowana zostanie kolejna konferencja z udziałem decydentów ze spółek kolejowych i ministerstwa. Obecny na konferencji 30 października Minister Massel sam stwierdził, że połączenie kolejowe Dolnego Śląska z Lubelszczyzną jest słabe i postara się temu zapobiec. Obiecał, że w rozkładzie jazdy 2013/14 pociąg w relacji Jelenia Góra- Lublin powinien pojechać przynajmniej w okresie feryjno- wakacyjnym. My jednak nie poprzestaniemy na jego obietnicach. Organizowana w tym celu konferencja rozstrzygnie wieloletni spór z władzami PKP InterCity o to połączenie.
Również od stycznia będziemy naciskać Ministerstwo Transportu, aby wywiązali się z obietnicy uruchomienia w przyszłorocznym rozkładzie jazdy pociągu sezonowego łączącego Kotlinę Kłodzką z Pomorzem. Obietnice składane przez Ministerstwo muszą zostać wprowadzone w życie.
Nie bez znaczenia jest również dla nas linia kolejowa 273 Wrocław- Szczecin. Kursujący na tym odcinku tylko jeden pociąg dalekobieżny TLK "Hetman" relacji Zielona Góra- Zamość nie uzupełnia wystarczająco oferty przewozowej PKP InterCity na tej trasie. W związku z prowadzonymi na odcinku Głogów- Rzepin pracami modernizacyjnymi postaramy się o wydłużenie terminów kursowania drugiego bardzo popularnego na tej linii pociągu dalekobieżnego TLK "Pirat" Bielsko Biała- Kołobrzeg/ Świnoujście. Nasza organizacja będzie apelowała o przemianowanie tego pociągu na odcinku Bielsko Biała- Szczecin z pociągu sezonowego na pociąg codziennego kursowania. Nie wykluczone, że i w tej sprawie zostanie zorganizowana konferencja.
Wszystkie akcje wspierać będą Marzena Machałek, samorządy dolnośląskie oraz Związki Zawodowe Działające Przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu. Przedstawiciele "Kontry" zapowiedzieli, że nie pozostawią nas samych z tymi problemami!
  REMONT LINII 279 RUSZYŁ PEŁNĄ PARĄ


Konferencja sierpniowa w Lubaniu dała pozytywne rezultaty. W połowie października ruszył remont linii kolejowej 279 Lubań- Węgliniec. Prace remontowe będą również prowadzone w roku przyszłym. Całość inwestycji pochłonie milion 700 tys. zł i będzie realizowana z Funduszu Kolejowego. Po remoncie pociągi będą mogły osiągać prędkość do 60 - 70 km/h co pozwoli na skrócenie czasu przejazdu między Lubaniem a Węglińcem. Wiceminister Andrzej Massel, który w zeszły wtorek gościł w Jeleniej Górze i Węglińcu zapowiedział, że postara się zrobić wszystko, aby najpóźniej do grudnia przyszłego roku na omawianą linię powróciły pociągi pasażerskie.
Strona 11 z 22 << < 8 9 10 11 12 13 14 > >>
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
FUNDACJA WROCŁAWSKIE HOSPICJUM DLA DZIECI
KOLEJOWA TOPLISTA
100 najlepszych stron o kolejach

Kolejowa Toplista
POGODA
KARKONOSZE: GÓRY IZERSKIE: KOTLINA KŁODZKA: ŁUŻYCE: INNE MIASTA:
PRASA KOLEJOWA


WYSZUKIWARKA STRON
WIADOMOŚCI
KRAINA UŚMIECHU
WYŚLIJ WIADOMOŚĆ

Załóż : Własne Darmowe Forum | Własną Stronę Internetową | Zgłoś nadużycie